Gå til innhold

slette eks fra facebooken hans..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen til samboeren min sendte en venneforespørsel til han sist lørdag, som han godkjendte. Jeg kjenner at det svir litt at hun ligger innpå der som en stadig påminnelse om det de to hadde sammen. Vi har vært sammen i 5 år nå, og det er vel sikkert rundt 7 år siden hun avsluttet deres forhold. Jeg vet det var et tungt brudd for han, men det har aldri bekymret meg, da vi har det helt supert sammen.

Men samme dagen som han godkjendte venneforespørselen fra henne sendte hun en poke til han (om dere vet hva det er:)), og selv om dette høres ut som en bagatell så sytes jeg det var litt rart. Jeg sjekket profilen hennes og da oppdaget jeg at hun nettopp var blitt singel, noe som gjør meg enda mer urolig. Ikke for han, men for hva som er hennes hensikt med å legge han til. De har begge hatt facebook i 3-4 år nå, uten at noen av dem har hatt behov for å ha noen form for kontakt, så jeg forstår bare ikke hva som er poenget med å gjøre det nå.

Samboeren min har gitt meg full tilgang til facebooken hans, så nå sitter jeg å lurer på om jeg skal blokkere henne...? Jeg høres sikkert ut som en hysterisk kjerring akkurat nå, men jeg kan forsikre om at jeg ikke er det. Jeg fikk bare en dårlig smak i munnen av dette.. Det smarteste er vel å snakke med han og evt la han blokkere henne selv, men jeg er så fristet til å få henne bort med en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... Kan du blokkere henne uten at han oppdager det sånn med en gang?

Skrevet

Kjør på!

Advarer om alle moralens voktere som straks vil kjefte på deg..

Skrevet

Du kan jo heller forsøke å jobbe med deg selv. Dette høres helt tullete ut. Selvsagt dikterer du ikke hvem han har på facebook, selvsagt sletter du ikke vennene hans.

Skrevet

Uff ja. For øyeblikket så er jeg et tastetrykk unna å fjerne henne, men jeg vil gjere høre hva flere av dere ville ha gjort?

Jeg vet forresten ikke om han kommer til å oppdage det. Han får sikkert ikke opp noe varsel om at det er gjort, siden det er hans profil. Men han vil jo oppdage at hun er borte dersom han prøver å søke på henne/gå inn på profilen hennes...

Skrevet

Ja det høres sikkert tullete ut, og selvsagt dikterer ikke jeg hvem han har på facebook. Han er venn med andre ekser også, uten at det plager meg, men jeg forklarte ovenfor hvorfor jeg fikk en dårlig følelse av dette. Men takk for svar, blir glad for flere!

Skrevet

han vil nok ikke få beskjed om at du blokkerer henne.. men hva hvis de møtes et sted, og han beskylder henne for å ha blokkert han siden hun er borte fra siden hans.. vil han da forstå det er du som har gjort det?

jeg forstår at du har lyst til å blokkere henne, men spørsmålet er om det er noen vits.. hvis hun virkelig har lyst til å gjenoppta kontakten, så klarer hun det nok på andre måter..

Skrevet

Han får ikke noe varsel om at hun er fjernet det får ikke hun heller, men man vet jo ikke hvor lang tid det tar før hun merker de ikke er venner lengre og ta sender en ny forespørsel. men du kan vel kansje blokke henne også på en måte?

Men trr hun fortsatt kan poke han fordi om di ikke er venner(ikke hviss du kan blokke henne da)

Men hadde det ver meg hadde jeg sagt til sambo han kunne fjerne henne fra facebook. Men så vet han at jeg synes ingenting om med og sitte og ha kontakt med xer og slikt med mindre de har barn sammen. Når man er singel kan man ha kontakt med hvem man vil.

Skrevet

Han får ikke noe varsel om at hun er fjernet det får ikke hun heller, men man vet jo ikke hvor lang tid det tar før hun merker de ikke er venner lengre og ta sender en ny forespørsel. men du kan vel kansje blokke henne også på en måte?

Men trr hun fortsatt kan poke han fordi om di ikke er venner(ikke hviss du kan blokke henne da)

Men hadde det ver meg hadde jeg sagt til sambo han kunne fjerne henne fra facebook. Men så vet han at jeg synes ingenting om med og sitte og ha kontakt med xer og slikt med mindre de har barn sammen. Når man er singel kan man ha kontakt med hvem man vil.

Skrevet

Ok, da overlater jeg det heller til han.. Får snakke med han og høre om han er enig med meg i at det er unødvendig å ha kontakt med henne. Jeg regner med han er det, da jeg vet at han ikke hadde syntes det var ok om det var motsatt. Det er han som er den mest sjalu av oss to, så da forstår han vel min bekymring. Jeg har ikke noen av mine ekser/flørter som venner av hensyn til han, og fordi det ikke er noen mening i det. Han har ingen barn utenom vårt felles barn, så det er ikke der det ligger.

Takk for svar:)

Skrevet

Ja det er jo bare og forklare ting du har lagt merke til ang at hun la han til som venn på facebook.

Vi kvinnfolk er flinkere til og legge to og to sammen og ser og forstår lettere hva andre kvinnfolk kan ha i baktanker..

Føler mannfolk har vanskeligheter med og legge xer og diverse ting fra fortiden bak seg.

Ser ikke vitsen med og være venn med xer og holde kontakten med mindre de har barn sammen.

Skrevet

En av mine beste venner var jeg samboer med i 5 år. Vi fikk barn på hver vår kant i ettertid. Våre respektive partnere kommer godt overens. Hans nye samboer er en supersøt jente. Vi drar på ferieturer sammen. Vennskap er en grunn til å ha kontakt med ekser.

Skrevet

En ex er som regel et menneske man har delt mange gleder og sorger med. Man har mange morsomme minner sammen og kjenner hverandre godt. Jeg har mine ekser på facebook og snakker med dem av og til, er inne og titter på bildene deres og synes det er hyggelig å holde meg oppdatert i hva som sjer i deres liv. En av eksene mine har fått to små jenter, og jeg synes det er kjempekoselig å titte på bildene av disse jentene og se hvor lykkelig han er når han er sammen med dem:)

At hun nettopp er blitt singel betyr ikke nødvendigvis at hun er ute etter å rappe mannen din fra deg. Kanskje hun har vært sammen med en sjalu fyr som har lagt seg borti hvem hun har hatt som venner på facebook og derfor ikke har fått lov tidligere? Kanskje hun etter et langt forhold er på leting etter den personen hun var tidligere og defor oppsøker mennesker fra hennes yngre dager.

Skrevet

Å ha eksen på facebook er så idiotisk. Samme med alle de andre en unngår på butikken. Men på facebook skal vi være venner. Snakk om å fremprovosere sjalusi og usikkerhet. Si rett ut til han at du synes det er ubehagelig. Og det BØR han respektere.

Skrevet

Forbauser meg de som snakker og er venn med eksen. Hva er vitsen?

Hørt om å gå videre og ha respekt for NY partner. Jeg treffer ekser på fest. Jeg sitter ikke og følger med hva de gjør i hverdagen og chatter med de. At noen gjensidig i ett forhold har kontakt med ekser er jo greit. Men jeg tror det sitter mange som har en ekkel klump i magen pga dette!

Jeg hadde ikke likt det. Noe annet å snakke med en eks på butikken. Da faller det seg naturlig å stoppe opp og snakke med de!

Skrevet

Selvsagt har man respekt for eksers nye partnere. Heldigvis er min vennegjeng bestående av voksne mennesker uten dramatiske sjalu tendenser. Derfor kan flere ekser omgås hverandre, nye partnere dra på jente- eller gutteturer sammen, og alt i fred og fordragelighet. Det kalles å være voksen.

Skrevet

Hei :-)

Her er hva jeg ville gjort :

- ikke blokkere\slette eksen som venn, det har du ingenting med..

- Legge ut bilder av deg og kjæresten der dere ser lykkelige ut :-)) Pass på å tagge han på bildene!

- Om du ikke er i mot å legge ut bilder av barnet ditt, så kanskje legge ut et bilde av dere to og barnet sammen?

- Vet ikke hva d heter, men når du oppdaterer din status så skriv @ og navnet til kjæresten din- slik at d du skriver kommer på hans side også.. F. eks. " gleder meg til middag og kino m @Ola Normann idag :-))" eller noe annet som får fram hvor bra dere har det sammen :-)

Og så hjelper det nok å snakke m han...

Lykke til :-))))

Skrevet

Og dette ville jeg gjort:

Holdt meg unna min kjæres fb-profil og blitt voksen.

Skrevet

Haha, den var god. Så man er voksen om mann er flink å omgås hverandres ekser. Nå er jeg godt voksen og ingen av mine venner chatter med ekser. Det gjorde vi når vi var unge og alle skulle være venner, skikkelig klisje.

Å være voksen er for meg å leve i nåtiden og ikke fortiden. Klart mann kan omgås ekser tilfeldig. Men å holde kontakt med ekser er for meg skikkelig fjortis fakter! Og det har ingenting med sjalusi å gjøre. Det er rett og slett voksen forstand og forståelse for andre. Og du kan være sikker på at noen av dine venner har en uggen følelse om dere omgås ekser i din venneflokk. Men noen føler skam over det de føler og holder kjeft!

Som sagt har jeg ingenting imot tilfeldige møter med ekser. Det kan mann ikke unngå i en venneflokk. Men jeg snakker om chatting på facebook og skrive meldinger osv...

Skrevet

Menn tenker ikke som oss. Han syns nok ikke det er noe unormalt i å akseptere venneforespørsel fra eksen.

Men han kan fort føle du kontrollerer han så ikke slett uten å snakke med han.

Han har gitt deg full tilgang til facebookprofilen hans, da har du vel ikke noe å bekymre deg over? Han har ingenting å skjule.

Tror du ikke han forstår hvis du sier du syns det er ubehagelig at han har henne der? Jeg tror han kommer til å respektere det og slette henne selv

Skrevet

Kan du ikke lese? Det eneste kriteriet for å være voksen er åpenbart ikke at man kan omgås ekser. Men det er lite voksent ikke å klare å forholde seg til ekser på en saklig måte (så sant det ikke har vært grov mishandling eller andre uhyrligheter involvert).

Det er jo du som er fjortisen her som ikke kan akseptere vennskap hvis en eks er involvert. Det er jo direkte umodent.

Skrevet

Høres ut som du er en av disse upopulære innpåslitne eksene. Vi må jo være vennner...... Men selv tror du andre synes det er kult og voksent!

Skrevet

17.10; er du gal? Eller er du bare flink til å late som?

Skrevet

Jeg hadde slettet henne, hadde ikke orket å gå å bekymre meg om dette... Hva bestemte du deg for?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...