Gå til innhold

Bæresele

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter bæresele til mitt 6 måneder gamle barn. Er ikke fornøyd med Baby-Bjørn da barnet mitt er fysisk for stor og jeg får vondt i korsryggen av bæringen

Har lest endel om Macuda og Mei-Tai; kan noen forklare meg forskjellene mellom disse og evt komme med anbefallinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Ta deg en tur innom tettintil.no, der finner du det meste som er verdt å vite om bæretøy.

http://www2.tettinntil.no/

Kort fortalt er Mei-tai et tøystykke med sjalstropper som du må knytte på deg - litt høyere tersekel for å lære, men fler varriasjonsmuligheter. Manduca er en bæresele med stropper og spenner. Enklere å ta i bruk, men mindre varriasjonsmuligheter. Men ta deg en tur på nevnte nettsted, der finnes det masse bilder og instruksjoner.

:-)

Skrevet

Det handler veldig mye om smak og behag.

Jeg liker best mei tai, siden den er lettere å ta på nå når jeg har begynt å bære på ryggen. Manduca har veldig god støtte for den som bærer, noe enkelte mei taier ikke har.

Hvis du kjøper mei tai bør du se etter en med sjalstropper, eller i det minste har polstrede stropper.

I grove trekk er mei tai knyting, mens Manduca festes med strips og stropper. Derfor virker Manduca ofte enklere for en nybegynner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...