Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 For meg lønner det seg økonomisk å gå i fra barnefar.. Han bidrar ikke økonomisk, av ulike grunner. Jeg betaler alt, og da mener jeg alt. Om jeg slipper å betale for han sitter jeg jo igjen med mer penger.. Huff huff, dette er så vanskelig. Vil jo ikke dra ungene vekk fra far,men jeg orker ikke forsørge barna + to voksne lenger.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Ser du en fremtid med ham, er du glad i ham? Grunnen til at han ikke bidrar betyr vel også litt, er det sykdom eller latskap?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Latskap, uflaks og lite peiling på penger...
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 er glad i han, men ser ikke for meg meg og han sammen om 30 år liksom..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Hvis det bare er dårlig samvittighet som holder deg igjen, er det vel bare et tidsspørsmål før du flytter uansett.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 Hvis du går fra ham, kan du leve med det om han går ut med "kreti og pleti" og kanskje får barn med ei anna dame?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 Om jeg går fra han så må jeg jo leve med det?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #9 Skrevet 2. august 2010 Ja, men jeg vil ikke at ungene skal vokse opp i to hjem..:/
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #10 Skrevet 2. august 2010 Hos oss er "alt mitt ditt". Vi har begge to forsøkt å ha litt inntekt, men i perioden før jeg hadde tatt utdanning, og vi hadde ett barn, hadde jeg kun 4000 kr i mnd pluss barnetrygd å leve for (totalt).. Jeg hadde blitt dødelig fornærmet dersom barnefar skulle gått fra meg av den grunn.. Men noe inntekt må han jo ha, avtal et månedtlig beløp han må betale for husleie/ strøm. Det vet jeg samboer (og barnefar) av en venninne av meg fikk dekt fra sosialkontor. Tjener du for godt til at han evt får så mye, så kan han jo bidra på andre måter, som feks hjemmeværende, hvor han tar mer av det daglige hjemme, samt tar barna så dere slipper så mye barnehage/SFO utgifter (dersom dere har det).
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #11 Skrevet 2. august 2010 Dette har vart over en lang periode på flere år, det er ikke en liten stund mens han er i utdanning eller noe sånn. Vi er godt over 30 år begge to også. Ditt forslag om at han skal bidra mer hjemme har jeg lagt frem, men han vil ikke slave sier han. Sånt skal deles likt. Jeg tjener for mye til at han skal få dekket noe fra sosialkontoret.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #12 Skrevet 2. august 2010 Vel ja, men det er noen som angrer når de ser den nye samboeren til mannen gå rundt med struttende mage.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #13 Skrevet 2. august 2010 Haha nei, det hadde vært for teit. Har jeg gått, så har jeg gått...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #15 Skrevet 3. august 2010 Tjener han ingen ting? ingen jobb, ikke noe fra nav? Trygd? Du jobber? og tar halvparten av husarbeidet? Da er han enten deprimert eller lat
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #16 Skrevet 3. august 2010 Har fått noe fra nav nå, men ikke så veldig mange tusen.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #18 Skrevet 5. august 2010 Har han ikke arbeidsledighetstryggd eller dagpenger heller? Og ikke vil han utdanne seg heller??? Da han jeg sagt følgende til ham; Enten så skaffer du deg en jobb eller så "slaver" du her hjemme. Alternativet om du ikke vil gjøre noe av dette er at DU flytter ut! Mannen er jo lat og syns mest sannsynlig at det er helt greit og snylte på deg! Kast ham ut!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #20 Skrevet 5. august 2010 Ja, kast ham ut! Hva slags forbilde er han for ungene når han er en sånn latsabb? Ungene kommer til å vokse opp og tro at det er sånn en mann skal være. Det er ikke bra nok! Ut med ham!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #21 Skrevet 5. august 2010 du hadde nok helt sikkert fått det bedre i det lange løp! ikke la han snylte på deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå