Gå til innhold

Kan noen dra meg ned på jorden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt skikkelig "desperat" etter å gifte meg. Vi har vært igjennom så mye motgang og nedgang, og likevel kommet oss styrket ut av det, at jeg virkelig ønsker å gifte meg.

Min samboer er mer tilbakeholden, men har sagt at hvis vi fortsetter å ha det fint slik som nå (noe som har vart en stund) kan vi forlove oss til neste sommer og deretter planlegge bryllupet. Det betyr i utgangspunktet at vi er gift om to år. Jeg burde jo være glad for dette, men jeg er så utålmodig! Jeg har lyst å forlove meg NÅ, og gifte oss til sommeren igjen. Han mener vi må klare å ha en "god" periode på et års tid før vi forlover oss, og jeg skjønner han jo. Det gjør jeg virkelig.

Men jeg elsker ham og har så lyst å vise det "til hele verden". Man må jo også spare og vil ha bedre råd om vi gifter oss om to år. Jeg ser alle poengene hans og er enig, likevel klarer jeg ikke å "roe" meg ned. Er helt oppkavet inni meg, har bare lyst å skrike. Gale dame.

Kan noen gi meg litt perspektiv her, og få meg ned på landjorden før det klikker for meg?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at vi har vært sammen i drøye fem år.

hi

Skrevet

Nei, desverre...for vi har blitt enige om å gifte oss nå, og ikke om 2 år.... jeg er akkurat som deg, bortsett fra at vi ikke må ha en "god periode" før vi kan gjøre det...

Skrevet

Gratulerer så mye til deg 21.45. Jeg er så ekstremt misunnelig at du aner det ikke.

Grunnen til at vi må ha en "god" periode, er at vi har hatt så mye motgang og vært igjennom det meste, utenom utroskap (bank i bordet!!!) Jeg ser absolutt hans poeng, selv om han elsker meg og vil være med meg for resten av livet. Han sier jo at han vil gifte seg, bare drøye det et år. Jeg bare vil ikke vente. Jeg kommer ikke til å elske ham mer eller mindre om et år, men nøyaktig like mye som jeg gjør nå. Jeg tenker at hvis vi likevel skal gifte oss, hvorfor ikke bare gjøre det. Sukk..

hi

Skrevet

Hmm.... men hvis dere har vært sammen i fem år skjønner jeg at du blir litt desperat som du sier.

Har dere hatt så veldig mange opp og nedturer? Har dere flere barn sammen eller?

Du må passe på å stille krav du også vet du. Ikke bare tenke at alt er opp til han. DU skal ha at godt forhold og HAN skal gjøre seg fortjent til å gifte seg med deg. Det er ikke bra når vi jenter går og lar gutta bestemme ditt og datt og vi skal bare fjase med for å håpe på smulene. Nå mener ikke jeg at du fjaser altså! Men det var bare et uttrykk.

Jeg fikk litt tanken at han drøyer og drøyer med å gifte seg fordi han er usikker(ja for dere har jo vært sammen i 5 år?). Og kanskje når neste sommer kommer og dere kanskje forlover dere da så skal bryllupet være et år etter det igjen?

Håper virkelig jeg tar feil altså. For det kan jo være at han aldeles grisedigger deg ;-) Men at han bare har litt bryllupsfobi som alt for mang e mannfolk har. Du har kanskje hørt utrykket, "Hvorfor kjøpe kyra, når du kan få melka gratis"? Nå for tiden så lever mange akkurat som de er gifte, bortsett fra at de har ikke den papirmessige bindingen til hverandre som et ekteskap innebærer. Da har en lovd å elske og ære hverandre til døden skiller en ad.

Da er det mye "enklere" å bare bo sammen, få barn, ha felles økonomi.... og så plutselig hvis det går dårlig en periode så bare stikke ut bakdøra. For den er så uendelig mer åpen når en ikke er gift.

Hilsen ei til som også gjerne vil gifte seg snart ;-) Vi har vært sammen i tre år. Og jeg har sagt fra til han at hvis han ikke vil gjøre ting mer i ordnede former, så går jeg etter hvert. Og vi har hatt 3 gode år faktisk. Så hvorfor kan han ikke bare fri den uromantiske krabben? ;-)

Skrevet

Du har iallefall en som vil forlove og gifte seg med deg!

Virker ikke som det kommer til å skje her i huset med det første, uansett om vi har det fint og alltid har hatt det bra i de 3 årene vi har vært sammen. Har lyst å forlove meg!!!:P

Skrevet

Jeg var som deg, og vi giftet oss i fjor høst.

Skal separeres nå.

Sorry... :(

Skrevet

Sann har jeg også det, men har ikke lyst å legge press på han siden vi bare er 21 og 24 år gamle. Har vært sammen i 3 år og har det kjempe fint sammen. Vet at det er han jeg vil være sammen med for alltid, og nå venter vi vårt første barn i oktober:)

Skrevet

Takk for svar 21.53. Jeg vet at han elsker meg og vil være med meg, han er bare ikke "bryllupstypen". Han er ikke en som sløser, og ser ikke poenget med å bruke mange penger "bare" for en dag. Jeg derimot er stikk motsatt og vil helst ha alt perfekt, ned til den minste detalj=)

Jeg har spurt han om akkurat det du sier, ang. å drøye og drøye fordi han er usikker. Men han sier at det blir forlovelse til neste sommer, og han er ikke usikker. Han vil bare at vi skal ha det fint slik som nå, i en litt lengre periode.

Vi har to barn, og ja det har vært veldig mange opp-og nedturer med oppsigelse i jobb, depresjoner, sykdom osv. Det har virkelig tæret på forholdet, men "in the end" har vi vært der for hverandre og ser endelig lyset i tunnellen. Vi er veldig forskjellige, men har (etter fem år) lært oss hverandres ulikheter og forskjeller, og klarer stort sett å tilpasse oss hverandre. Vi vet hvilke knapper vi kan og ikke kan trykke på, og vi har det utrolig fint nå. Heldigvis=)

Jeg har mast mye på ham i det siste, og han syns i grunnen ikke det er så fælt. Jeg hadde trodd han skulle bli irritert og sånn, men han er fortsatt romantisk med meg osv. Jeg tenker jo også sånn at det kan jo ikke være særlig gøy å fri når jeg maste om det i forgårs f.eks=)

Jeg vil egentlig ikke forsvare ham, for jeg syns jo vi kan gifte oss. Men som sagt så skjønner jeg ham. Han har gitt meg et "løfte" på neste sommer, men herlighet så lenge det føles.

hi

Skrevet

Det går helt fint 21.56. Takk for svar likevel. Trist å høre om.

hi

Skrevet

Neste sommer er da et greit løfte? Da kan dere snart sette dato og begynne og planlegge, hvis det er et bryllup med litt størrelse. Hvis det ikke bare er noe han sier for å blidgjøre deg?

Som noen skrev over, er det lett at bryllupet koker bort i kålen når man først har flyttet sammen. Mange menn ønsker å ha en åpen bakdør, teoretisk iallfall.

Skrevet

Ja, jeg syns også at neste sommer er et greit løfte egentlig. Jeg har bare lyst å gifte meg nå=)

Det er ikke noe han bare sier, han har sagt til meg at han lover at det blir sånn. Jeg bare tenker at når han mener det, kan han jo likegodt gjøre det nå. Men jeg tror jeg må slutte med masingen min.

Det er nok ikke det at han ønsker en åpen bakdør. Han er definitivt den som taper på det om det skulle blitt slutt mellom oss, på alle måter.

hi

Skrevet

Når du sier med en gang, da tenker du å ta en tur til ambassaden i Stockholm, eller å bestille plass på Tinghuset så snart som mulig? Dere får ikke bestilt plass på Tinghuset før de har mottatt noen skjemaer, som "Erklæring fra brudefolkene" og så et skjema der forloverne skriver under på at dere ikke er i slekt, osv. Det samme gjelder i Kirken.

Så jeg tviler på at det er mulig å gifte seg "med en gang".

Skrevet

Neida, jeg mener ikke sånn med engang. Jeg mener mer komme i gang med forberedelsene o.l. da jeg elsker å pusle med slike ting.

Jeg tenker at vi kunne forlovet oss nå og giftet oss til sommeren, fremfor å forlove oss neste sommer og gifte oss året etter.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...