Gå til innhold

Hvilken grøt begynte dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde tenkt å begynne med maisgrøt nå, hun er 5,5 mnd gammel, men den produseres ikke mer? Hmmm...

Noen som vet hvorfor den ikke produseres mer? Var veldig fornøyd med den til eldstemann pga den kunne blandes med mm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvorfor dessverre, dette er svaret jeg fikk fra Nestle da jeg sendte de mail:

"Hei,

Takk for mail med etterspørsel etter Maisgrøt. Det stemmer nok det du har hørt. Denne grøten er dessverre tatt ut av produksjon, så den er dessverre ikke lenger å få kjøpt. Vi beklager dette så mye.

Med vennlig hilsen

Forbrukerkontakt

A/S Nestlé Norge

Ellers begynte jeg med Risgrøten. Det funket fint det altså,mini ble bare litt treg i magen. Byttet til havregrøt, men det ser ikke ut som han liker den så vi skal tilbake til risgrøt..:)

Skrevet

Vi lager hirsegrøt selv. Kan tilsette mm om ønskelig. Tilsetter fruktmos. Gutten min liker den kjempegodt.

Skrevet

Gutten her var ingen storfan av maisgrøt, så vi starta med Hipp grøt.

Skrevet

Vi har startet med Nestle sin havregrøt med ris og hvete. Sønnen min er 12 uker gammel og vi begynte i går. Da blandet jeg til med mm melk, han fikk 4 små skjeer med dette, idag blandet jeg ut 2ts i 120ml mme.

Skrevet

men er det ikke dumt å begynne med grøt som inneholder gluten? Er ikke så begeistra for det her iallefall. Endel cøliaki i min manns familie. Har nå funnet en risgrøt, men den er med frukt i. Har ikke lyst til å begynne med det for de er så søte. vet at de ikke er sukker i de, men de smaker skikkelig søtt.... har ikke lyst til å venne ho til å spise så veldig søt mat. Vil heller ha en naturell grøt og evt tilsette litt frukt selv.

Tror jeg heller skal begynne med potet og mm. Ho er bare 5 mnd, og tror det er for tidlig med gluten...

Skrevet

Jeg sendte mail til nestlé og spurte ang maisgrøten. Dette er svaret jeg fikk:

"Takk for mail. Maisgrøt uten melk er dessverre tatt ut fra vårt sortiment - da den ikke produseres lenger. Fabrikken i Polen produserer denne nå med probiotika (melkesyrebakterier), og Norge er et av få land i verden og eneste i Europa som ikke tillater probiotika i barnemat under 1 år. Dette er også årsaken til at vi ikke har andre grøter utan melk i vårt sortiment da samtlige melkefrie grøter i Nestlésortimentet inneholder probiotika. Vi beklager dette. Vi jobber dog med saken og har søknad inne hos Mattilsynet vedr. grøter med probiotika."

Så siden jeg mistenker melkeallergi hos mini har jeg prøvd noen skjeer med Sinlac. Han likte den ikke. Nå haster det ikke for oss, mini er bare straks 4 mnd, og jeg kommer nok til å kjøpe grøt på helsekost istedet. Smakte på Sinlacen, og den er utrolig søt...eneste minus er at helsekostgrøten ikke er tilsatt jern.

Skrevet

Hvis du vil gi sunn, naturell grøt uten gluten så anbefaler jeg å gi kokegrøt av enten hirse eller quinua (rike på jern) som kjøpes på Helios eller helsekost, så tilsetter du mm og frukt etter eget ønske etter den har kokt.

Aprikosmos laget av tørket aprikos er også rik på jern og gir god smak i grøten.

Skrevet

Glemte å si at produsenten av disse kokegrøtene heter Aurion. (Holle har også hirsegrøt som instant alternativ hvis du ikke vil kokegrøt, men jeg synes den fra Aurion har bedre smak)

Skrevet

Med eldstejenta begynte vi med maisgrøt, og deretter risgrøt, men hun likte ingen av dem. Begynte å koke havregrøt/suppe istedet og det likte hun bedre. Minstejenta får også avsilt havregrøt/suppe, og hun liker det veldig godt.

Skrevet

Først begynte vi med Risgrøt med banan, men småen ble veldig forstoppet. Så begynte vi med Holles hirsegrøt i stedet, den ble en hit med sviskemos i.

Skrevet

Vi bruker også hirsegrøt - fordi den er økologisk (Holle), næringsrik m mye jern, gluten- og melkefri.

Og superenkelt å lage!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...