Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Har ei jente på 3 mnd som vi har litt trøbbel med når vi skal legge henne. Hun legger seg til fast tid og er trøtt når man legger henne, MEN med en gang hun legges ned i senga begynner a å grine..og sutre...jeg synger og koser med henne, men det funker ikke..til slutt gir jeg opp og tar henne i vår seng og ligger helt inntil henne mens jeg stryker henne over øyenbrynene og synger rolig til henne...da bruker hun som regelt sovne etter ei kort stund(med noen unntak da...) noen tips?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Mitt tips er at du må være konsekvent. De små lærer seg tidlig at de får tilslutt det de vil. Så det jeg ville ha gjort er å fortsatt være hos henne, men ta henne opp når hun skriker. Men så snart hun roer seg igjen, så legger henne i senga igjen. Det heter opp/ned metoden, og innbærer ikke skrikekurer og slik.. Du kan lese mer om den på nett. Det funket hos oss hvertfall. Vi hadde en klar reglel som aldri skulle brytes; Når hun er lagt i for natten, da skal hun ikke stå opp igjen eller ut av rommet. Vi tok henne selvfølgelig opp av sengen og holdt henne.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 hvor på nett? ja hun blir jo kjempe sint om hun ikke får viljen sin:S er jo egentlig bare tull av meg å ta henne i vår seng, men jeg blir gærn av hylinga(har AKKURAT blitt ferdig med kolikken skjønner du..hehe)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Huff, da. Kolikk er fælt! Godt det er over da:) http://www.barnogsøvn.com/?page_id=62 Her står det litt om det. Vi brukte ikke så lang tid på å lære henne dette, men så var hun i utgangspunktet veldig flink på legging. Denne hylinga kan ta knekken på en stakkar! Jenta vår er en skikkelig hyler, men jeg har på en eller annen måte lært med å overhøre det. En gang satt jeg 2 timer ved senga for å få henne til å sove. Det var dagsoving. Jeg er ekstremt bestemt når jeg først har bestemt meg;) Så da får hun hyle i vei(Jeg er selvsagt helt sikker på at hun ikke har vondt)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå