Gå til innhold

Dere som er i permisjon og har skolebarn - SFO?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er skolebarna på SFO selv om dere er hjemme i permisjon? Snuppa her begynner på skolen, og vi dropper SFO siden jeg er hjemme. Får litt ulike reaksjoner på dette, og er nå redd jeg gjør noe dumt.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Det kan hende at hun går glipp av noe sosialt, hvis alle/ de fleste andre i klassen skal gå på SFO, og sånn sett kan hun bli litt utenfor når de snakker om SFO i friminuttene og planlegger hva de skal leke og drive med der.

Dette kan du jo selvsagt kompensere litt ved å være flink til å la henne få ta med venner hjem etter skolen.

En annen side av saken er at SFO er veldig kostbart mange steder. Det blir dermed en stor innsparing at barnet ikke går på SFO. Det kan jo også være at SFO er så dyrt at ikke alle i klassen skal gå der.

Det avhenger kort sagt av hvordand et er der du bor: Går de fleste barna på SFO?

Skrevet

Min datter begynner på skolen nå,jeg er i permisjon og hun skal på SFO.

Grunnen er enkel,det er ikke andre barn i feltet vi bor,og hun er for liten til å gå til nabofeltet for å leke med 5 klassinger.

Så vi har meldt inn til 60% SFO,og det blir da noen timer på ettermiddagen.

Jeg føler ikke jeg kan nekte barnet mitt lekekamerater bare fordi jeg går hjemme:-)

Skrevet

Vet ikke hva de fleste barna gjør. Vi har ikke skolebarn før nå. Har tenkt at hun skal få ha med seg venninner hjem, så klart. Synes det er litt tull å bruke penger på SFO når vi ikke trenger det, men ser argumentet med at "alle andre" er der, og at hun går glipp av en del sosialt....hmmmmmmm.

Skrevet

Ja, vi bruker SFO deltid for at de skal få ta del i det sosiale som er der. her hjemme er det ingen lekekammerater etter skoletid.....

Skrevet

Skal på SFO ja, men de fikk bestemme selv. De ville. Er veldig sosialt med SFO, og barna blir lettere kjent med hverandre slik. Her vi bor går nesten alle på SFO, så de som ikke går har ikke andre barn hjemme å leke med, og de faller litt utenfor fellesskapet. Så jeg synes SFO er viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...