Gå til innhold

Har bestilt bakgrunnsstativ og lerret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan jeg ta for bildene jeg tar av folk?? :) skal drive med det på hobbybasis :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er veldig vanskelig for en fotograf å vite hva du skal ta for bildene. men fqktisk kan du ta så mye folk er villige til å gi. jeg ville begynt med å tilby kjente og lage en side på facebook eller noe. begynne veldig billig. 1000 kr for eksempel. og så etter hvert som du får bilder å legge ut og flere som vil bruke deg, og du blir mer "kjent" i området der du bor, da kan du begynne å sette opp prisen

Skrevet

men så spørs det hva du har tenkt å tilby de da. hvor mange bilder får de, størrelse osv.. eller om du bare gir de bildene på cd og de framkaller selv??

har du kjøpt lys da? det må du jo ha for "studio" fotografering

Skrevet

Har lys ja :) ooj tusen kr.. Eg tenkte kanskje på rundt 2-300 kr, og først begynne m å levere bildene i full størrelse på cd.. Ingen spesielle antall nå i beg :) og kanskje stige etter hvert ?:)

Skrevet

Tusen takk for svar forresten:)

Skrevet

ja leverer du de på cd kan du ta mindre, men hadde nok tatt 500 minst :)

jeg hadde samme problem da jeg begynte. men jeg likte best å ta reklame/motebilder så da jeg fikk spørsmål om å være fotograf i et bryllup sa jeg at jeg tok 3000 for jobben.

senere fikk jeg vite at en kompis som også nettopp hadde begynt (vi studerte fotografi sammen) hadde tatt 15 000 for et bryllup.

det sier jo litt hvor forskjellig fotografer tenker. men det er ikke lett å vite heller. ikke i begynnelsen i hvert fall ;)

men da jeg først begynte i studio var jeg for snill og gjorde det gratis for venner, ryktet spredde seg og jeg klarte ikke ta penger fra noen når jeg ikke hadde tatt fra andre.

men måtte bare tenke meg litt om.. koster jo faktisk med utstyr ;) og det forstår jo folk og ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...