ängel Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Han er 1,5 år og har alltid sovet inne i senga si på dagtid, siden vi ikke har mulighet til og ha vogn stående ute. Hvordan skal jeg få han til og falle til ro i vogna på best mulig måte? Han har sovnet i vogn før, men sover aldri like godt og lenge som han gjør i senga. Er det noe som kommer til og gå seg til av seg selv? Er det kanskje noen andre som har hatt dette "problemet"? Og med det samme, bruker dere underlag i vogna - eller ligger barnet rett på vogna?
❤lille stjerne❤ Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 gi det en sjanse. De fleste barn sover godt i vogna i bhg selvom de ikke gjør det hjemme. De tilpasser seg fort og de ser hva de andre barna gjør. De blir dessuten veldig slitne i begynnelsen og kan ofte slokne "hvorsomhelst". Jeg har alltid brukt et lammeskinn som underlag i vogna til jenta mi, mykt og godt å ligge på.
BlåBlå Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Det rare med barnehager, er at de fikser dette på en flott måte. Det er utrolig hvor fort ungene kommer inn i bhg sine rutiner og måter å gjøre ting på. Også soving. Har hatt et barn som ditt, som kun sov inne hjemme. Fra dag 1 i bhg, sov han som en stein ute i tvillingvogn. Og motsatt med minste, som KUN sov i vogna hjemme . men roet seg uten problemer på madrass i bhg, Ikke bekymre deg for det :-) Det er greit å ha et lammeskinn eller seat insert i vogna når de skal sove synes jeg. Det blir litt mykere da...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Ikke bekymre deg. Jenta vår sov kun i seng hjemme, men i barnehagen sov hun kun i vogn. Hadde pledd eller sueskinn i vogna.
It's all about me Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 Jenta mi hadde også bare sovet inne da hun begynte i barnehagen. Så da la de henne inne på madrass der også. Dette gikk derimot dårlig, der falt hun ikke til ro. de testet vogn og hun sov lenge fra første gang. Så nå sover hun i seng hjemme og i vogn i barnehagen. Barn tilpasser seg fint og skiller lett på hva som er hjemme og borte.
Mandalas Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Du trenger neppe venne han til det på forhånd. Jeg hadde et barn vi måtte gå tur med ellers sovnet han ikke. Uansett hva vi prøvde måtte vi gå tur. Kunne ikke stå med vogna å dra den frem og tilbake. Vel, i bhg funket det uten noe problem, fra dag nr en. De som jobber i bhg er aldri bekymret for at et barn må ha det si eller så hjemme, de vet at det løser seg bra i bhg uansett
simba>>>3gutter Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 har jobbet i snart seks år på småbarnsavd og har til dagsdato ikke opplevd at vi ikke har fått ett barn til å sove i vogn. Selv om foreldrene kommer og sier at det er umulig. Etter en uke i bhg sovner de fleste av seng selv uten vugging og sover godt og lenge. I vogna vil jeg anbefale lammeskin eller et litt tykt teppe som er godt å ligge på!
Miss Dynamite Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 Jenta mi, straks på 2 år, har igrunn ALDRI sovet i vogn, og imorgen skal bli første gang de prøver det i barnehagen... skikkelig nervøs... hu ska bare sove i en emmaljunga scooter, men det er vel greit nok.. men håååper det går!!! for hun er vant til å BARE sove i senga si
ängel Skrevet 2. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 2. august 2010 Tusen takk for alle svar! Ah, da kan jeg puste lettet ut Jeg har et lammeskinn han kan få i vogna da! Men har dere laken oppå det eller? Og bruker dere selene når de sover? Haha, jeg vet ingenting om vognbarn og rutiner Og, første gang barnet skulle sove i vogna, i barnehagen, var det dere eller personalet som tok dere av legginga?
Elle melle deg fortelle Skrevet 2. august 2010 #10 Skrevet 2. august 2010 Det er greit å la barnehagen ta hele leggesituasjonen er min erfaring hvertfall. (Jobber på småbarnsavdeling) Dette blir du uansett enig med personalet om:-)
3småtroll♥ Skrevet 2. august 2010 #11 Skrevet 2. august 2010 Hvis du legger barnet selv i barnehagen MÅ du også være der når barnet våkner! Hvis ikke vil det jo bli helt galt for barnet å våkne å oppdage at mamma er borte... Så det enkleste er nok å la de ansatte legge han:) Ang lammeskinnet så lar du barnet ligge rett på skinnet. Da regulerer skinnet temp. på en god måte;) Nå som det er varmt (her hverfall) så lar jeg helst lilleknott ligge i bare bleie ev. en shorts slik at kroppen kommer mest mulig i nærhet med skinnet uten masse klær imellom;) Gutten vår er ekstremt varm av seg, men kan fint ligge slik på skinn i varmen, men som sagt da- uten så mye klær;)
ängel Skrevet 2. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2010 Såklart jeg skal være der når han våkner Her er det ca 13 gader og overskyet, og har vært det hele sommeren ;/ Da er det kanskje nok med strømpis + sokker, body og en litt god genser under dyna og et pledd? Og en lue? Jeg har ikke peiling Vognene står skjermet i en slags carport.
Gjest Skrevet 2. august 2010 #13 Skrevet 2. august 2010 Dette gruet jeg meg til i fjor også, men det gikk så greit. Han sover visst kjempegodt i vognen sin i barnehagen. På høsten har vi saueskinn og dyne. På vinteren blir dyna byttet ut med voksipose. Gutten min blir veldig fort kald på hendene, så han måtte sove med votter i tillegg. Lyke til! :-)
ängel Skrevet 2. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 2. august 2010 Tusen takk! Hmm..har ikke Voksipose, men en polarpose med fleece inni.. Duger det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå