Gå til innhold

Dere som VIL ha 3 barn da? evt mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gode grunner for det?

Jeg vil ha 3, har 2 nå, men det virker så stusselig med bare 2. Jeg er vandt med mange søsken, så kanskje derfor jeg føler det slik...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fire barn, og jeg synes to barn virker så lite. Er også mye mer sårbart tenker jeg. Vis et av barna dør, da sitter det andre alene tilbake om alt når foreldrene blir gamle.

Skrevet

For en syk måte å tenke på...

Hvis et av barna dør, så har du bare et igjen??? Herregud, glad jeg ikke tenker sånne tanker. (kjøp 3, betal for 2...)

Ja jeg vet dødsfall kan skje, men man får vel ikke 3 barn i tilfelle dødsfall skulle skje?

Hilsen tobarns mamma

Skrevet

Jeg er selv enebarn, og kompenserer nok litt for de barna mine foreldre så sårt ønsket seg, men ikke fikk.. Jeg savnet alltid det å ha søsken under oppveksten, og unner på ingen måte mine barn å vokse opp som enebarn.

Barna har så utrolig stor glede av hverandre, og hvert barn er et unikt mirakel! Livets verdi i seg selv betyr så mye mer enn eget soverom, stor, ny bil osv. De overlevde da tidligere også!

Ser i dag at mine barn har veldig mye materielle goder, kanskje på tide å sette mer pris på livet og hverandre?

Mor til 4, med spire i magen:-)

Skrevet

Jeg har 3 unger. Følte meg ikke ferdig da jeg hadde 2, men nå føler jeg meg helt klart ferdig. Og det er fantastisk å se en haug med unger i ulike størrelser der de kaster seg oppå pappan og hviner av fryd.

2 er for tamt, synes jeg. Tenker ikke så mye på det å miste en, for å være sikker på å ha noen igjen. Det blir litt for pessimistisk. Men ulykker kan jo selvsagt skje, uten at det var en motivasjon til å få 3. Hadde ikke satt i gang en til om jeg skulle mistet en av dem nå, for å si det sånn....

Man føler selv når man er ferdig med å få barn, det er en indre følelse. Tror nok du får en til jeg HI, hvis mannen din går med på det da. Du høres ikke ferdig ut ;)

Skrevet

Den beste grunnen er hva DIN grunn er :) Jeg har lyst på tre fordi jeg elsker barn og jeg har bare 2 familemedlemmer igjen i live,og vil gjerne at utvide familien for barnas del :) Og selvfølgelig fordi jeg har råd og krefter til det!

Skrevet

Anonym over her mente vel ikke at hvis det ene barnet døde, så hadde DE bare ett igjen. Tror heller hun mente at det andre barnet, var da helt alene, når foreldrene ble gamle og grå.

Vi vil ha 3 barn, eller kanskje 4. Får nr 2 nå i august. Jeg er i en søskenflokk på meg + 2 til + 2 stesøsken, som for meg har vært utrolig viktig. Så ønsker vi oss masse barn:)

Skrevet

Har snart tre. Fordi me er glade i ungar, og fordi me meiner at det er positivt for ungane å veksa opp med fleire rundt seg. Trygt å ha søsken (på ulike måtar)

Har to søsken sjølv, og er kjempeglad for det! :)

Skrevet

Ja, det er kanskje sykt, men tenker ikke på meg, men på barnet som da står igjen alene. Uten søsken, uten andre å dele barndomsminner fra, føle disse spesielle båndene med. Er selv vokst opp som enebarn, så kanskje det er derfor?

Skrevet

Jeg vil også ha 3, men spørs om jeg noen gang får det. Jeg er nå 33 og venter første etter mange år med prøving. Men håper at jeg rekker/klarer to. Men syntes igrunn også at det er lite.

Skrevet

Hi her :)

Takk for mye respons. Jeg måtte få til en tråd for oss som vil ha flere enn to.

Jeg føler meg absolutt ikke ferdig med barn. Ønsker meg et barn til iallefall. Vi får se hva mannen sier om en liten stund..

Har ei venninne som mista søstera si for 2 år siden. Det var bare de to. Nå er hun helt alene om sorgen av å miste et søsken. HUn skulle ønske hun hadde noen å dele det med (utenom foreldre og venner). Dette er selvsagt ikke en grunn for å få 3 barn, itilfelle en ulykke skulle skje, men en liten tankevekker.

Tid har jeg nok av, og materielle ting betyr ikke så mye som et menneskeliv heller. Kan godt klemme 3 barn inn i stasjonsvogna vår jeg. Vi klarte oss jo! Vi hadde mindre bil, delte rom og arva på klær som ble lappa på gang etter gang.

Kos dere med barna deres damer :)

Skrevet

Mannan min mistet en søster han var veldig knyttet til i ungdommen - de var fire. Han sier ofte at han var glad de var så mange sånn at han ikke stod alene igjen. Det er nok mye av grunnen til at vi har fem barn - jeg ønsket mange uansett, og han vet hvor viktig søsken er hvis det skulle skje noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...