Gå til innhold

Flere med bekkenløsning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Dere med bekkenløsning... når fikk dere det, og hvor plaget er dere? Sykemeldt osv.?

Jeg er i uke 25 nå, og jobber i 75 % stilling. Går til fysio, nettopp startet, men fikk bekkenløsning for noen uker siden. Blitt bare verre :S

Nå greier jeg omtrent ikke løfte toåringen min, for da blir jeg liggende etterpå :/ Håpløst å være alene med han. Hadde ikke bekkenløsning med nr.1, så dette er litt nytt for meg, forrige svangerskap var jeg jo så sprek:S

Håper på mange svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Jeg begynte å kjenne plagene allerede i uke 11..er nå i uke 24. Har smerter så å si hele tiden, men varierer veldig i styrke. Noen dager kjenner jeg lite mens andre dager har jeg lyst til å ligge hele dagen. Jeg jobber 50 % nå men smertene blir verre og verre for hver uke så det er nok ikke så lenge til jeg må kaste inn håndkleet og ikke jobbe noe i det hele tatt. Jeg har bekkenløsning både foran og bak.

Går til fysio en gang i uken og skal starte med bassengtrening om et par uker.

 

Jeg hadde heller ingen plager med nr.1 så det er nytt for meg og. Men alle sier at jeg må tenke på meg selv og huske på at det er viktig å være mest mulig i ro nå før fødselen. Det er jo langt fra sikkert at det går over når babyen er ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bekkenløsning første svangerskap og dette svangerskapet.

Jeg merket faktisk bekkenløsningen før jeg tok gravid testen!

 

Går til behandling to dager i uken.

Har lyst til å begynne med baseng trening, men der hvor det er varmet vann er det sommerstengt! typisk nok det.

 

Jeg har vært 100% sykemeldt siden påske. jeg prioriterer rett og slett å slappe helt av på dagen mens dattteren vår er hos dagmamma, og da orker jeg å være mamma på ettermiddagene.

Jeg er også veldig heldig som har en mann som vet hvordan jeg har det, og han avlaster meg utrolig mye! jeg hadde ikke klart meg uten han! Jeg løfter minimalt på datteren vår, det er bedre å enten ta med bøker opp i sengen/sofaen, eller ta et varmt bad med henne!. (hun er 1,5 år)

Noen dager er jeg helt sengeliggende, og noen dager merker jeg ikke så mye, Jeg merker veldig godt hva jeg gjorde i går! var jeg "flink" og slappet av har jeg det greit, hvis ikke blir det en liggedag!

Nå er det bare 13 uker igjen, og det meste er klart til lillesøster kommer. bare småting igjen.

 

Mitt beste tips er LYTT TIL KROPPEN DIN og ta det med ro så mye som mulig. INGEN takker deg for at du sitter på jobb og har vondt! Jo mer du presser kroppen din nå, jo lenger tid tar det etter føsdel å komme seg!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Jeg begynte å kjenne at bekkenet ikke var bra allerde i uke 10! Jobber i bhg, så jeg har vært sykmldt siden uke 12... Jeg fikk BL tidlig i forrige sv.skap også.. Nå er jeg i uke 28 og fortsatt sykmldt.. Klarer ikke å gjøre stort.. Prøver jeg å gå/sykkel meg en tur risikerer jeg at alt låser seg og jeg ikke kommer meg hjem igjen! Så jeg kan nesten ikke gjøre noe. Tror jeg blir gal snart! Men bekkenet har ikke blitt værre iløpet av sommeren. Men det er vel fordi at jeg tar hensyn til det. Går på behandling i varmebassenget 1 til 2 ganger i uka, og det hjelper og myker veldig opp!

Det er ivertfall veldig viktig å ikke presse seg noe når du begynner å kjenne bekkenet! Ta hensyn til det! Symeld deg helt hvis det ikke blir bedre nå.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Syns virkelig det ikke er enkelt å lytte til kroppen. Føler det er lettere å ta en avgjørelse med sykemelding når det smeller, og det er jo virkelig ikke bra...! Skal til legen om et par uker, så får jeg høre med henne. De skal prøve å tilrettelegge på jobb også, at jeg kan legge meg nedpå 2 x 30 min pr.vakt. (er sykepleier) Så får vi se. Guri, håper virkelig jeg ikke må slite etter fødsel også, jeg kjenner at dette går utover psyken, spes tanke på at jeg ikke kan leke i tilsvarende grad som før med sønnen min på to år, og heller ikke kan dra ut alene med han (pga bæring).

God bedring til dere alle :) Dere er kloke i å trappe ned på jobb og pleie helsa, jeg burde vel gjøre det jeg også :/ Er ikke så lett når man er relativt ny i jobben, og ikke vil bli sykemeldt :/

 

ps. ser det står anonym på meg øverst, men det er jeg som skrev det innlegget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har jeg bestemt meg for å ikke jobbe i det hele tatt, det er ikke verdt det. Det blir bare verre dette her. Jeg har bare jobbet her i 9 måneder så det er med blandede følelser, men etter mye fram og tilbake har jeg funnet ut at jeg må tenke på meg selv og bekkenet! Og gleder meg til å få litt mer overskudd til å være sammen med datteren min på 3 år!

 

Jeg er den andre anonyme forresten...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde de samme plagene som mange av dere andre beskriver her. Dro til kiropraktor som fant ut at det var den venstre hofteleddsbøyeren min som var for stram pga at tyngdepunktet har flyttet seg, og dette har ført til at jeg har fått en vridning i bekkenet. Vært hos henne en gang i uka i 3 uker nå - og vet dere hva? JEG HAR IKKE VONDT LENGER! Selvsagt kjenner jeg jo at bekkenet mitt myker seg opp, men det er jo bare en fordel når babyen skal ut. Men jeg klarer å ta på meg mine egne sokker igjen, og jeg klarer å være på jobb igjen. Veldig deilig å kunne snu seg på egenhånd i senga!

 

Håper fler kan ha nytte av dette tipset - det koster meg 300kr hver gang jeg går dit, men jammen er det verdt det når jeg slipper å ha vondt! Skal dit en siste gang om 3 uker for å se at det holder seg stabilt - og så er jeg ferdigbehandlet :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...