Gå til innhold

Er banning greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dere det er greit at læreren til barnet deres banner?

Syns dere det er greit at det er banning på Tv?

Er det et naturlig språk eller burde det unngåes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker ikke som om noe er særlig høytidelig lenger. Hvis folk banner eller ikke klarer å si kj, bare ler man det vekk.

Jeg mener derimot at barn ikke bør venne seg til å banne. Men det er jo banning overalt nesten, både i media og i virkeligheten.

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit foreldre banner foran barna sine, at lærere banner foran elever (er lærer selv og det ville aldri falt meg inn og banne foran dem), eller at det bannes på tv-programmer som er laget for barn i aldersgruppen 0-10 år. At det bannes i ungdomsprogrammer er greit, altså det som er laget for barn fra ca 10-14 år, for det er, dessverre, en naturlig del av språket til barn i den aldersgruppen og det ville virket unaturlig om en av hovedpersonene var sint og ikke bannet. Litt av poenget med disse type serier er jo at ungdom skal kjenne seg igjen i dem.

Når alt dette veldig moralske er sagt... jeg banner som en gammel sjøulk selv når jeg er med venner, spesielt med alkohol innabords, men aldri, aldri foran barna, foran familie (med unntak av mannen og svigerinnene/svogrene mine), eller når jeg er på jobb og er med elevene mine. Egentlig er jo banning veldig stygt, men det er også greit og befriende sammen med venner og virkelig få ut litt uhumskheter med noen saftige uttrykk fra tid til annen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...