Gå til innhold

Fortelle på jobben. Har et lite dillemma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk positiv test dagen etter jeg signerte kontrakt på ny jobb.

Har 3 mnd oppsigelse fra den gamle, så jeg får ikke begynt i den nye før jeg er i uke 17. Å fortelle på nåværende jobb hadde aldri vært noe problem, men jeg har virkelig dårlig samvittighet for den nye.

Er en jobb med veldig mye mer ansvar, og jeg vet de strevde mye med å fikke de riktige til jobben, fikk ikke like mange nye som stillinger utlyst.

Og nå må jeg ut i permisjon etter bare 5-5,5 mnd....

Fy f**** å jeg gruer meg til å fortelle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg. Er nesten i samme situasjon utenom at jeg har begynt i min nye jobb allerede.

Men vet du hva? Du kommer jo tilbake etter du har vært i permisjon.

Permisjonen er jo utrolig liten i forhold til hvor lenge du faktisk jobbe i løpet av livet.

Skrevet

Hvis man er riktig person for jobben, har ikke arbeidsgiver lov til å gi tilbudet til noen andre grunnet graviditet :) De har jo heller ikke lov til å spørre under intervjuet, uansett om det har begynt å synes.

Skrevet

hv85:

Nå missforstod du.

Jeg har fått jobben. Testet positivt dagen etter at avtalen var signert.

Skrevet

Hei. Jeg forstod det :) Men mente bare (litt dårlig formulert) at de ikke kan si noe.... Du har fått jobben, er gravid og det er absolutt ingenting de kan gjøre med det :) Men litt kjipt for deg er det jo...

Skrevet

skjønner at du gruer deg, men slik er det, jeg eier selv en bedrift og vet at dersom jeg ansetter en dame i fruktbar alder så må man regne med at det kommer fødsler... som arbeidsgiver kan man ikke forlange at kvinnfolk slutter å føde så snart de har jobb! da stopper vi opp her! du har all rett på din side, så det eneste er at DU føler det er ubehagelig... men det er din følelse. Dersom din nye arbeidsgiver gir deg dårlig samvittighet pga dette så sier det så veldig mye om akkurat denne enn det gjør om deg!

Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, bare at jeg testet positivt uken før jeg skreiv kontrakt med ny arbeidsgiver... ;-P Jeg også har 3 mnd oppsigelse, pluss at jeg sa opp i begynnelsen av juni, så oppsigelsen min er ut september. Dersom jeg må gå ut oppsigelsen kommer jeg til å være 22 uker på vei når jeg begynner i ny jobb...

Men jeg snakket faktisk akkurat (10 min siden) med den nye sjefen min, og han tok det så fint. Sa ingenting på det, og det kommer ikke din til å gjøre heller. Å bli gravid er bare en del av naturens gang, og dette er enhver arbeidsgiver klar over. Klart det er kjipt å skulle gå ut i permisjon bare noen mnd etter man har startet i ny jobb, men man kommer jo tilbake! :-)

Ikke noe å grue seg til, bare ta telefonen først som sist så er det gjort. Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...