Gjest JuniGull2010 Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Med! Men jeg husker ikke helt hvorfor...
Gjest JuniGull2010 Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Derfor kanskje? http://www.jozosalt.no/salt-med-jod/
lille sprelle Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 men ikke om du skal bruke det til skylling av nese med nesehorn - hehe
kroi Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 Salt med og uten jod har noen ulike bruksområder. Jeg synes å huske at du for eksempel skal bruke salt uten jod hvis du skal salte ned kjøtt, for da holder det seg rødt og fint. Bruker du jod-salt blir det grått. Det er sikkert flere grunner til at det selges med og uten jod... :-)
Studine mevik Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Jod er en av mange ting kroppen trenger. Jod finnes naturlig i fisk så hvis man spiser lite fisk bør man bruke salt med jod til vanlig matlaging.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 Ahh.. Det var det det var! Det er derfor mamma alltid ba meg velge saltet med Jod! Jeg hatet fisk! Hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå