Gå til innhold

Hvilken yoghurt er sunnest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da ikke på naturell. Lurer på hva jeg bør sende med på skole/bhg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du oppskrift på hjemmelaget yoghurt, kakemonsterdamen? Da hadde jeg blitt glad:)

Skrevet

Vi bruker biola for det er bra for magen

Skrevet

Mener å ha lest et sted at Tines "Ja"-yoghurt har lite tilsatt sukker i forhold til andre yoghurter. Ellers finnes det tester på dette også :) Bare å google :)

Skrevet

Sett ovnen din på 50 grader aller først.

Varm 2 liter melk opp til kokepunktet. Jeg bruker ekstra lett, da ddet er det vi bruker. (Og så er det jo sunnere)

Så kjøler du det ned til en varm kroppstemperatur. Mellom 38-40 grader. Ikke for varmt heller, da dreper du yoghurten.

Så tar du 1 boks MATyoghurt eller annen tykk naturell yoghurt. Jeg anbefaler ikke vanlig naturell. 2 ss rømme for å hjelpe på prosessen og du rører det i straks ønsket temperatur er nådd. Rør godt

Så setter du det 6-8 timer/natten over inn i ovnen. Bare ha det i gryta. Når du setter i gryta slår du AV ovnen. Den skal bare være som en varm, lun plass.

Ligger det et tynt lag med veske over den ferdige yoghurten er det bare å helle det av i stedet for å røre det inn, da får du tykkest mulig yoghurt. Ha det i en mugge i kjøleskapet, den tåler en uke.

Spises naturell, med bær, honning eller en skje syltetøy.

Sønnen min klarer knapt å begrense seg...

Skrevet

lsete akkurat om det.. safari kom best ut faktisk...og hvis daninino hadde vært en yoghurt så hadde den vunnet! den hadd minst sukker.

Skrevet

dette var test for typiske barne yoghurter da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...