Gå til innhold

føler alle er så "perfekte"

Anbefalte innlegg

Skrevet

er hele lykkelige fam og har hus,gode jobber,lappen, bil(gjerne 2), hytter,reiser på ferier,shopper i hytt å pine ?? bare et intrykk jeg har kanskje, eller setter før høye forventninger til meg selv. vi leier og ingen av oss har lappen. leter etter bedre betalt jobb så er i gang.men har jeg rett i dette eller ?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Du har nok ikke rett i at alle er så perfekte.

Det er noe hos alle tror jeg.

Ikke tenk så mye på hvordan andre har det prøv heller å kose deg med det du har selv. Hvis det kan være til noen trøst så har ingen av oss lappen heller. Ikke digert hus eller masse penger. Ikke hytte eller båt heller. Men vi har det vi har av gode ting og vi har våre problemer som alle andre har . Sånn er nå engang livet .

Klem

Skrevet

Vel...-vi får vårt første barn nå, men vi har alt det du skriver om.

Vi har hus, hytte, to biler, båt.

Vi reiser på ferier og kan stort sett kjøpe oss det vi ønsker.

Vi har hunder i inngjerdet hage.

Men...-vi er ikke perfekte!

Ikke i det hele tatt.

Vi lever et godt liv. Vi har gode jobber. For all del.

Men vi har og våre bekymringer. Samme søren hvor mye vi tjente har ikke det skaffet oss det barnet vi ønsket så sårt før nå.

Vi har brukt mange år, og hatt mange en store sorger grunnet dette.

Men vi har hatt hverandre...-og for det kunne jeg ha byttet bort alt det du beskriver som "perfekt". Uten mannen min ville det ikke vært så viktig å ha alt dette, og nå endelig....-endelig får vi en liten å dele dette med. Da begynner det å bli perfekt...-men ikke pga alt det materielle, men fordi vi har hverandre.

:)

Skrevet

Selvom man eier egen bolig, biler,båter og div så trenger ikke livet bak fasaden og være lykkelig. Og du som eier mindre, men kanskje har verdens beste mann og barn kan være mye lykkeligere med livet ditt :)

Dessuten er vi mennsker sånn som liker å fremstå som vellykkede! Og det er litt i "vinden" i samfunnet og ha det så "perfekt" :)

Skrevet

Det er fordi du sammenlikner deg med "feil" folk, og det gjør vi stort sett alle. Vi ser på alle dem som har det vi tror vi ønsker oss og tenker at åh, så perfekte alle er. Og så glemmer vi alle de som ikke har det vi selv lett tar for gitt, enten det er barn, hus, båt eller besteforeldre.

En god vei til lykke er å ikke alltid sammenlikne seg med dem som har mer, men med dem som har mindre. Ikke slik at du skal tenke at du er bedre enn dem, men at du skal da blir langt mer fornøyd med det du faktisk har :o)

Skrevet

takk for gode ord alle sammen :)

Skrevet

Du må også tenke på at mange av oss er i tredve-åra, vi har rukket over div. utdannelser, jobber, barn, hus(med lån!), biler, lappen, stabil økonomi osv. Da jeg var 23 år hadde jeg lappen, hund og en bunad, det var det hele!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...