Gå til innhold

Aron vs Arian ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du skulle valgt mellom disse, hva ville det blitt?

Og kommenter gjerne positivt/negativt om navnene også. Syns det er så vanskelig med navn, så jeg blir glad for synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aron.

Arian likte jeg ikke

Skrevet

Disse navnene går under Harry, kriminelle gutter med ADHD, alkohol og narkotikaproblemer.

Skrevet

Og det første er i såfall sterkt knyttet til Israel og jødedommen, men det er det jo opp til deg å vurdere om du liker/ikke liker. Jeg hadde i hvert fall styrt unna slike navn.

Skrevet

Mente du Adrian? I så tilfelle liker jeg Adrian best. Arian minner om arisk, et negativt ladet ord. Hvis du mente å skrive Arian, likte jeg Aron best.

Skrevet

ADHD, kriminelle og narko??? Javel......

Jeg mente å skrive Arian ja :) Vi syns det klinger så fint, samt at det er ikke tusentall som heter det heller..

Men takk for svar der, tar gjerne imot andre syn, og navn :)

HI

Skrevet

Ærlig talt.... Kjenner jeg blir rystet langt inn i kroppen over det jeg leser. Min sønn heter Aryan. Et nydelig INDISK navn som betyr blomst..faktisk.. Så når noen merkelapper unger med navn som narkomane,ADHD osv. Sier det langt mer om deres trangsynte tankegang enn foreldrene som har gitt navnet sitt til barnet. Ikke er vi rasister heller.Har aldri opplevd slik tilbakemld på Aryan sitt navn,snarere tvert om.

Skjerpings damer...

Skrevet

dere er faenmeg ikke sanne ! gutten min heter Aaron ( skrives orginalt med to aer) så jeg likte jo det best. ellers syns jeg arYan som hun over skriver var bedre enn arian. men stygt var det ikke :)

Skrevet

søk på arian/aryan på google og se hva dere får opp. Aldri i livet om jeg hadde kalt ungen min noe sånt.

Skrevet

Skjerpings fordi jeg har en mening? Skjerp deg selv.

Ja, ærlig talt syns jeg disse navnene faller inn i den båsen jeg nevnte, der jeg også ser Ronny, Roy, Adrian, Bent, Rune, Robin, Kevin osv.

Skrevet

Jeg kjenner faktisk en liten gutt som heter Arian..

Men som andre sier, vær klar over hva som blir assosiert med navnet. Husk at å ha et navn som så sterkt knyttes opp til arisk tankegang IKKE er positivt. Og det spiller liten rolle med hva betydningen av navnet opprinnelig er o.l. Det er nemlig ikke det folk tenker på når de hører navnet.

Skrevet

Oii, Aryan med Y var virkelig fint alså.

HI

Skrevet

Kall meg gjerne dum etter dette spm, det bryr jeg ikke noe om, men hva er en arisk tankegang??

Aldri hørt om faktisk....

Hva er arisk liksom?

HI

Skrevet

Gud bedre meg hi, du tuller nå??

Skrevet

Nei, jeg tuller ikke.... dessverre!

Men istedet for å være nedlatende, kunne du tenke deg heller å komme med en forklaring, siden du tydeligvis vet det veldig godt? :)

HI

Skrevet

Signerer 14:53!!!

Sov du i historietimene?

Skrevet

Ligger en link oppi innlegget her ang. det folk flest vil tenke når de hører Arian. Du kan samtidig google arisk og nazisme. Er ikke nedlatende,men akkurat betydningen og belastningen ordet arisk har trodde jeg faktisk at alle visste.

Skrevet

Jeg synes begge navnene er fine, men ville valgt Aaron, da min sønn heter det.

Skrevet

Tydeligvis må jeg ha sovet i historietimene :)

Men føler ikke at jeg har gått glipp av noe vesentlig ved å ikke vite om det!

HI

Skrevet

Og nå skjønte vi alle at du er et troll.

Skrevet

Du mener vel at jødeforfølgelser og konsentrasjonsleirene ikke eksisterte heller.

Skrevet

Nå må du bare tro at jeg er et troll, KUN fordi jeg TØR å si jeg ikke visste noe om dette?

I utgangspunktet må du huske at jeg stilte et enkelt spm angående to navn, som plutselig ble veeeeldig ekkelt for noen...

Jeg troller nok ikke, men det må du selvsagt få lov å tro..

HI

Skrevet

Joda, jeg tror på jødeforfølgelse, og konsentrasjonsleirer, hallo... det er ET ord jeg ikke kunne.. det var Arisk.....

Høres ut som jeg har et voldsomt stort problem pga det ene ordet jeg ikke kunne knytte opp til nazismen.....

HI

Skrevet

Alle som er noenlunde oppegående vet at ordene arisk og nazisme går sammen som hånd i hanske. Så jeg tror du troller. Ingen er så fjerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...