beggeto Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Kjøpte avent frysebegre til å fryse morsmelk da storesøster var baby. Når vi slutta med morsmelk begynte vi å bruke disse begrene til å fryse mat i. All slags mat. Kan jeg bruke de samme begrene til morsmelk til lillebror nå? (Selvsagt sterilisere dem..) eller bør jeg kjøpe nye beger pga at mat kan ha satt smak i begerene?
*LillaMeg* Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Tror det skal gå greit.. Er jo bare å vaske dem og så sjekke at de ikke lukter eller smaker noe..
1+1 :) Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Du kan sikkert bruke dem nå også. Men (uten at jeg vet hvor gammel storesøster er) inneholder nok disse muligens BPA.
sillyfilly og Olivia Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Om de inneholder BPA(noe jeg ikke tror) så lekker det ikke ut i mat/vann med mindre begeret blir over 100 grader.. Og når man fryser ned mat så blir det jo stikk motsatt. Ikke noe å bekymre seg for Du kan gjerne fryse ned mat i de begrene. Jeg fryser babymat og fruktmoser i dem og merker ingen lukt. Gulrot og tomat kan gjøre at begrene tar farge.
beggeto Skrevet 4. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2010 hm, jeg har hatt rå løk og sånnt i dem.. litt skeptisk altså. Og så sies det jo egentlig at avent begerene bare kan steriliseres 4 ganger. Akkurat det mener jeg er hysteri og de er jo sterilisert (kokt) mange flere ganger enn 4 allerede, men tenker at viss det har komt riper og sånn i begerne så kan det ha satt seg lukt fra mat (spesielt løk kanskje). Tror jeg har kommet frem til å bruke nye beger jeg altså.
Frøken B ღღ Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Hvor har du hørt at de bare kan steriliseres 4 ganger? Jeg synes det høres merkelig ut. Jeg har brukt mine fra dag 1 og nå er jenta vel 6 måneder. Har sterilisert mellom hver gang det har vært melk i dem og ca hver 2-3 gang nå når de blir brukt til barnemat. Begrene er like fine de.
Guttemamma x 3 Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Jeg har to "generasjoner" av de begrene. På de gamle sto det at de bare kunne steriliseres 4 ganger, men ikke på de nye. Hvis du vasker og koker begrene og de ikke lukter noe spesielt vil jeg tro det går greit å bruke dem omigjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå