Gå til innhold

Hvorfor vil ikke DU ha 3 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn og vurderer nr. 3. Men vi er kjempe usikre. Hvorfor synes du det er nok med 2 barn? Trenger flere sider av saken før vi bestemmer oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker rett og slett ikke, men må... ;)

Lykke til med avgjørelsen!

Skrevet

Vil ikke ha 3, for jeg skal ha 4 !! ;)))

Skrevet

Jeg ble tilnærmet invalid under mitt 2. svangerskap, orker ikke en graviditet til.

Spedbarnstiden synes jeg er utrolig slitsom, men hadde jeg fått en ferdig 3-åring kunne jeg godt hatt 3 barn :-)

Skrevet

Jeg vil ikke ha 3 bran fordi jeg var selv en av 3. Slik jeg ser det, så blir det alltid "en for mye"

Hvis vi var på tur, så kunne mamma bære meg, pappa bære søsteren min mens broren min ble den som måtte "klare seg selv" (Ett eksempel)

Foreldrene våre var like glad i alle 3, men det ble på en måte en for mye innimellom.

Skrevet

Fordi det er viktig for oss å leve et liv som ikke kun er basert på mas rundt barn. Vi koser oss så mye nå som barna er blitt 2 år og 4 år, og det er enkelt å reise langt etc. Vi liker å reise og kose oss, samt ha en helg i ny og ne uten barn. Alt dette blir vanskeligere med 3 barn. I tilllegg koster barn mye penger, og vi liker å ha penger til å kose oss som familie. I år har vi allerede reist i 9 uker sammen med barna. Orker ikke å "bli satt tilbake noen år" med enda et barn, samt at vi blir mer låst med 3 barn.

Skrevet

Jeg har 2, vill ikke ha nr 3! :P

Veldig mange praktiske grunner:

Plass i bilen, ikke nok soverom

Lettere å få barnevakt jo ferre de er;)

Jeg vill ha tid og ork til å gi ungene alt de trenger, nok kjærlighet og omsorg, men uten å miste meg selv oppi det hele, jeg vill samtidig følge mine drømmer innen karriere og ha tid og ork til å være kjæreste når kvelden kommer....

Når ungene blir litt eldre, har vi lyst til å bli fosterhjem eller beredskapshjem, da...

Skrevet

Fordi vi har mer enn nok med dem vi har.

Skrevet

Vi har samme problemstilling her:

for:

har alltid ville hatt tre barn, både jeg og mannen er fra søskenflokk på to og syns det blir litt for få.

Har rom og økonomi og hjelp til barnepass

mot:

må ha større bil (kanskje)

dyrere ferier

travelt

Tror vi kommer til å ville ha en til når yngstemann er 3-4 =)

Skrevet

jeg er sånn at det må gå opp i par. pluss at jeg både har lest om og erfart selv at i en søskenflokk på 3 , 5 osv er det alltid en som havner på utsiden. så jeg skal ha enten 2 eller 4 barn. samboer synes 2 eller 3 er passe, så da blir det nok bare 2 tenker jeg

Skrevet

Får ikke med meg den andre halvdelen av produksjonsenheten på det gitt!

Skrevet

Jeg har to barn. Det er mer enn nok. Grunner til at jeg ikke ønsker et tredje er:

-Klarer ikke tanken på et eneste strekkmerke til eller en til fødsel

-Kan reise mer uten at det blir sinnsykt dyrt

-Har ikke lyst på en til babyperiode med lite søvn og mye styr!

-Vil ha nok tid til å følge opp barna jeg har med skole og fritid.

-Vil ha nok kjærestetid med mannen og det er lettere å få barnevakt med to enn tre tror jeg

-Må kanskje ha større bil da og det ønsker jeg ikke. Syns slike store kassebiler er sykt stygge.

-Ønsker karriere og egentid også.

Jeg tenker at de som ønsker tre eller flere barn ikke vet sitt eget beste. Småbarn tærer på parforholdet og sexlivet. Svangerskap tærer på kroppen og vekten ofte. Barn og ungdom tærer på økonomien. Man skal tross alt ikke leve et liv kun gjennom barna. Man skal være et selvstendig individ også! Det å kun definere seg selv som mamma er ikke sunt.

Skrevet

Fordi det ville vært alt for lite.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg vil greie og følge opp mine barn godt nok om jeg får fler..jeg vil kjenne de og deres venner og foreldre til vennene. Jeg vil hjelpe de med lekser, og følge opp på fritidsaktiviteter.:jeg vil være sammen med begge barna mine, og jeg vil ha alenetid med begge barna mine..Samtidig vil jeg ha en jobb og en time trenign hver dag og stunder med gode venninder:o) Og selvsagt, en gang i blant bare være kjæreste:o)

Med to barn sjonglerer jeg dette fint, enn så lenge...Men jo eldre barna blir, jo ,mer tid vil jeg jo måtte bruke på lekser, kjøre/hente til fritidsaktiviteter,/venner, og etterhvert, vennene ders og hva de gjør på fritida :o) Men håper og greie og tilpasse meg etterhvert som behovet øker :o) To er nok, to er greit når man er to foreldre, og to skal jeg fint greie om jeg måtte ende opp alene.....

jeg er praktiker , alt må være praktisk, to barn er praktisk nok,-og sånn blir det med den saken :o)

Skrevet

Fordi svangerskapene mine er grusomme

Fordi to barn er mer en nok å rekke å følge opp

Det er travelt nok med to barn i tillegg til jobb

Fordi vi bor i by og har ikke råd til å kjøpe bolig med fem soverom som ligger noenlunde sentralt

Skrevet

-orker ikke tanken på en fødsel til.

- tror ikke jeg rekker (er 33 år og newttopp fått nr. 2)

- vil ha overskudd til de jeg har.

Mange snakker om at det er så fint for barn å ha søsken, og så egoistisk og ikke gi dem det.. Men spør du barn hva de ønsker seg så ønsker de seg foreldre med tid og overskudd mer enn de ønsker seg søsken..

Skrevet

Fordi her går vi for barn nummer 4 snart, blir prøving rundt juletider tenker jeg hehe.

Skrevet

Har ikke 3 soverom, dyrt med et til barn, synes spedbarnstiden er et slit+tærer på forholdet, vil ha overskudd til å ta vare på de barna jeg har, vanskelig å få barnevakt med 3 barn, er selv "dritten i midten" og vet at det kan være ganske vanskelig!

Skrevet

Fordi jeg er blitt alvorligt syk, og har fått mer enn nok med de jeg har :-(

Skrevet

Har 2.

Vil ikke ha 3 fordi:

-Jeg nå er ferdig med baby tid, og ungene klarer seg mer på egenhånd, er deilig det. De er 5 og 10 år.

-Plass i bilen, blir trangt med 3 barn i baksetet, har heller ikke råd til å kjøpe større bil i løpet av de første 4 årene i allefall.

- Jeg har nå endelig tid, overskudd og mulighet å begynne på skole.

Samboern har dessuten et barn fra før som vi ikke får treffe nå, men som jeg/vi har med i beregningen at skal ha en plass hos oss uansett. Og da kan det bli trangt med et barn til.

Skrevet

Jeg hadde lenge lyst på 3 barn men vi bestemte oss for å være fornøyde med de 2 vi har :)

Mye grunnet min helse men jeg tenkte også på den som da ville blitt den mellomste.. At den største har mye med skole og skal bli kjørt hit og dit og den minste som da er mist trenger mye oppmerksomhet. Så er redd ofr at den mellomste måtte klare seg selv mye tidligere enn han trenger og bli litt glemt bort i alt det andre.. som hun lenger oppe skriver.

Også er det det økonomiske, plass i bil og hus osv osv

Men tror også at man aldri angrer på et barn :)

Lykke til med valget :)

Skrevet

Fordi jeg vil ha ordentlig tid til alle barna, og da holder det fint med to.

Jeg vil kunne være med på alle arrangementer som vil komme i forhold til idrett, skole og barnas interesser.

Jeg vil ikke at det skal være en i midten, som verken er eldst eller yngst.

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke vil ha tre. Jeg vil bare ikke :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...