Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Jeg vet at man får tilbakebetalt en del av summen etter man har kjøpt barnebriller. Men akkurat nå er situasjonen slik at jeg desverre ikke har råd til å kjøpe brillene. Om jeg viser NAV en utskrift/kvittering på hva det vil koste, kan de hjelpe meg da?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Tviler jeg sterkt på, i så fall må du kontakte nav sosial og be om en midlertidig sosialstønad!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Det er nok også sånn at ikke alle barnebriller blir dekket av nav.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Gjelder dette for sosialklienter, uføre, eller alenemødre? Alle får vel ikke dekket briller? Anbefaler deg å ta kontakt med de forskjellige optikere for å høre om muligheter for avbetalingsordninger. Barnet er jo førstepri uansett økonomi, ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 De gangene vi har fått tilbakebetalt har vi fått pengene i løpet av noen få dager. En gang tok det en hel uke og da beklaget de at det hadde tatt lang tid. Du får sette det på kredittkortet så lenge. Forøvrig er det ikke alle som får dekket briller. Bare dersom det er fare for varig synsskade som f.eks ved sjeling.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Hender forresten at optikeren kan sende regninga direkte til Nav dersom du har vedtak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå