Gå til innhold

hvem prevansjon er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kan ikke bruke p-piller da jeg får utrolig humør svingninger. har prøvd flere slag og reagerer likt på de..

kondom er ikke et alternativ føler ejg. vil ha noe som er litt mer sikkert..

jeg og min mann er ferdig med å få unger. har to unger. men jeg er for ung for å fjerne livmoren. siden det er 25 års grense. jeg er 21.

jeg er veldig usikker på hva som kan være noe for oss.

noen som har tips og råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du nesten ta med legen...

Men av alternativer siden du reagerer på hormonene i p-piller, så tenker jeg at p-ring kankje hadde vært noe? Siden den brukes vaginalt, så er hormonmengden mye mindre også, så en blir ikke så påvirket av det. Men det er pluss og minus med alt...som sagt. Bestill deg en legetime og ta det derifra!

Skrevet

Det heter vel hvilken, og ikke hvem.

Skrevet

Det må nå være uhygieniske, overvektige menn over 50 det, jeg hadde ikke orket å ha sex med den typen...

Skrevet

Det mest effektive vil jo være om han steriliserer seg. Enkelt inngrep, men betinger selvfølgelig at dere begge er sikre på at dere er ferdige med barn (og det kan godt tenkes de har en nedre aldersgrense for menn også).

Ellers er kobberspiral en mulighet.

Skrevet

Kobberspiral, sølibat og sterilisering av gubben kan jo være alternativ.

For info: Man fjerner ikke livmoren når man steriliserer kvinner, man kutter eggelederne og 25-års-regelen er ikke absolutt, særlig ikke når man har fått barn.

Ellers er kondom et av de sikreste prevensjonsmidlene,men som med alt annet skal det brukes riktig.

Anbefaler deg å prate med legen eller gynekologen din.

Skrevet

selv om du føler deg ferdig med barn nå så kan det hende du har en annen mening når du er 34 og alle dine venninner har små barn.

Jeg bruker p plaster, er veldig fornøyd med det. Har brukt nuva ring, men samboern sa den var litt i veien.

Var også fornøyd med p sprøyte, men det er kanskje for mye hormoner til deg siden det er det du har reagert på.

Hva med p stav? den har jeg bare hørt om, har ingen erfaring selv, men den kan sitte inne i 5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...