Gå til innhold

Følelser for en annen... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ti år siden var jeg sammen med en som jeg hadde utrolig sterke følelser for. Var ikke så lenge sammen, men har hatt kontakt med hverandre siden det ble slutt. Han ønkser veldig gjerne at vi skal prøve på nytt, fordi han ikke klarer å bli kvitt følelsene han har for meg. Vi bor langt fra hverandre, så all kontakt er over tlf, og møtes av og til for å prate når vi begge er hjemme i hjembyen vår.

Jeg er nå sammen med en mann, og har vært sammen i 4 år. Har ikke hatt så mye kontakt med xen min i denne perioden. Men nå i sommer har jeg møtt xen min litt.. trodde at alle følelsene mine var borte, og at det skulle være ok å møte han, siden det er over 10 år siden vi var sammen.

Men selvfølgeli blusset bare følelsene opp igjen med en gang vi møttes.. Jeg skjønner ikke hvordan det kan skje.

xen min sier han vil vi skal prøve på nytt, og at han tror det er meningen at vi to skal være sammen, siden ingen av oss har klart å bli kvitt følelsene for hverandre.

Jeg leker litt med tanken, men slår det fort fra meg.. er veldig glad i kjæresten min, og vil aldri gjort noe mot han.

Men har i det siste merket at mine følelser for samboeren min har forsvunnet litt. Blir så trist.. ønsker veldig gjerne å være med samboeren min.. men klarer ikke finne tilbake til følelsene mine for han.

Noen som har opplevd lignende? klarte du å glemme den andre personen, og klarte du ordne opp i forholdet ditt?

Jeg har ikke sagt noe til samboer.. Vil ikke såre han.

Og må bare nevne.. : har ikke vært utro!!!! å det er ikke aktuelt for meg i det hele tatt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke fysisk utro,

men følelsesmissig utro er du!

Skrevet

Det er vel fullt og helt opp til deg hva du velger, men hvis dere har barn sammen så må du tenke deg om mer enn to ganger!!

Skrevet

Jeg tenker som så at hvis forholdet mellom deg og din ex hadde vært "meant to be", så hadde dere ikke vært ex'er nå. Dere hadde jo tydeligvis sjangsen en gang i tida, men det ble jo ikke noe da.

Det er lov å ha følelser for noen selv om man er i et forhold, spesielt når det er snakk om mennesker som man har vært veldig glad i før, men som sagt; det er antakeligvis en grunn til at han er en ex i utgangspunktet.

Skrevet

Det er grunn til at dere er x-er!! Jeg har en ganske lik historie som deg, valgte å gå tilbake til eksen. Flyttet fra han jeg har barn sammen med for å satse på eksen. Nå, etter ett år som samboer med min gamle flamme, kommer det sakte, men sikkert sigende hvorfr vi ble ekser.

IKKE gjør det. Gresset fins ikke grønnere på den andre siden, og du må ta konsekvensen resten av livet om det går som det gjør med meg...

Skrevet

Joda, gresset kan absolutt være grønnere på den andre siden, det er det i hvert fall ingen tvil om fra mitt ståsted. Nå traff jeg ikke min nåværende mann mens jeg fremdeles var i et forhold, men gresset er absolutt grønnere:) og nå har vi vært gift i 10 år!

Skrevet

Jeg tenker det samme som flere andre her: Det er en grunn til at en eks er en eks!

Skrevet

HI her...

Skal sies at vi var ganske unge når vi var sammen.. så forholdet vårt da var ikke så fryktelig alvorlig. Men vi har knyttet ganske sterke bånd i voksen alder, som venner. Men er de siste årene at han har pratet mye om at han vil vi skal prøve å se om ting kan fungere mellom oss.

Jeg skal prøve å få ting til å fungere igjen med min samboer. har kuttet kontakten med x, så nå får jeg håpe jeg klarer glemme disse idiotiske følelsene jeg har klart å få...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...