Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Eller egentlig burde den vært betalt fredag siden 1. var i helga. Men jeg har rett og slett ikke pengene......grusom følelse og situasjon.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Ta kontakt med banken og be om forskudd til du mottar lønn eller trygdeytelser, det bruker ordne seg!:-))
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Leier du? Ta kontakt med utleier, det blir ikke bedre av å vente.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Får normal lønn ja, ikke noe trygd. Lønning den 10. Jobber i privat bedrift så lurer på å ringe arb.giver å høre om forskudd. Aldri gjort det før, så det føles så ekkelt.... men må bare hive meg uti det.
Super-Mish Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Vår utleier opererer med samme betalingsfrist som på en vanlig regning, dvs betaling er egentlig innen den 1. i hver måned, men de begynner ikke å reagere før det går 14 dager over. Vi betaler alltid til den 1., men en gang var samboers nettbank nede, og da sendte vi en mail hvor vi spurte om utsettelse til vi fikk tilgang igjen. Fikk da til svar at vi uansett hadde to uker på oss..... Så kanskje det ikke er noe å stresse med?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 Det er forrige måned og denne måneden som har vært tung økonomisk pga en del uventa som har skjedd og mindre lønn en vanlig. Huseieren er streng. Og det har jeg full forståelse for. Vi får husleien på faktura med forfall 1. Sist måned sa jeg i fra at jeg ville bli noen dager for sen med å betale og det falt ikke i god jord. På dag 5, den dagen jeg faktisk betalte fikk jeg en meget kvass sms, om at nå måtte pengene fra meg komme inn. Så det fungerer ikke slik at jeg har 10 el 14 dager på meg, og noen purring kommer nei. Men som sagt jeg forstår det- og har jo alltid ellers betalt før tida. Forklarte situasjonen min for han, var ærlig om alt sammen - men det hjalp ikke. Og jeg føler det ubehagelig
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 Altså man bør jo betale husleia den datoen man er blitt enige om, vi leier ut og hadde de som leier hos oss betalt inn 14 dager etter fristen hadde det jo kommet ekstra omkostninger på lånet vårt som vi måtte ha dekt! Vi trekker nemlig boliglånet vårt samme dag som leiebort skal betale inn husleien så det kan jeg skjønne godt at han ønsker pengene sine datoen dere er blitt enige om! Men ring nå jobben og be om forskudd og lev sparsomt fremover så ordner det seg nok!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #9 Skrevet 2. august 2010 Da syns jeg huseier er litt urimelig. Vi er selv utleiere og litt slingringsmonn og forståelse må man ha. Nå har vi gjort det slik at leietaker får bestemme dato for innbetaling når kontrakten skrives, og da velger en jo stort sett å ta det den datoen man får in lønn.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #10 Skrevet 2. august 2010 Jeg fikk ikke velge dato, 1.var datoen han har på alle leilighetene. Jeg liker han godt og har en god tone med han , og blei litt skuffa over at han ikke kunne være litt mer forståelsesfull mot meg i denne situasjonen. Men det er jo ikke noe jeg kan kreve heller! Har ringt sjefen og lagt igjen beskjed så håper jeg hører fra han i dag. Det at du ene over her trekker lånet ditt samme dag som leier betaler, er ditt valg. Jeg hadde aldri villet ha det slikt selv. Da det gjerne kan ta en dag eller to uansett om man ikke bruker samme bank. Det er også en greie her, at jeg og huseier ikke har samme bank,. Og han ville gjøre meg oppmerksom på at jeg måtte betale litt før, så pengene var på hans konto den 1.....
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #11 Skrevet 2. august 2010 Prata med arb.giver han skulle ordne forskudd i morgen tidlig, han kommer hjem fra ferie i kveld HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå