Mamma til snart 3 <3 Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Tror jeg har fått det på det ene brystet. Det er litt ømt og jeg kjenner at det er klumper på den ene siden.. Leser på nett at man skal amme ofte, hver 2 time for å tømme brystet ofte. Det jeg da lurer på er hva med det andre brystet? Når skal man få ammet på det? Og han tømmer ikke brystet hver andre time heller for han er jo ikke så sulten da og da spiser han jo heller ikke så mye.. Noen med erfaringer og tips??
Kate77 Skrevet 2. august 2010 #2 Skrevet 2. august 2010 Du må pumpe/håndmelke på andre siden slik at du unngår spreng. Kan være lurt å massere klumpene mens du ammer forresten, det kan få de til å løse seg opp.
Lillepusen-78 Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Enig med Kate77. Event kan du amme først av brystet som ikke er tett innimellom... Du burde legge på varmeflaske før amming, eller ta en varm dusj først. Veldig effektivt. Jeg brukte også nesesprayen Syntocinon ved tette melkeganger, den letter utdrivningen.
lille sprelle Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 bruk pumpe ellers anbefaler jeg å ta en ren bleie, fylle den med så varmt vann du bare hæler uten å frå brannsår og legg den rundt puppen i ca 10 min før pumping. Masser melken ut i takt med pumpa. Bruk varmeputene (f.eks. ammehjelpen) om natta (ev om dagen også, men det er på natta det går litt lengre mellom ammingene. Er det et gjentagende problem: Kjøp lecitin på helsekost. Reduser inntaket av meieriprodukter og rødt kjøtt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå