Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #1 Skrevet 2. august 2010 Altså jenta mi på 4 år bruker og få slik Nestle Babygrøt med havre og banan tror jeg det er og i går fortalte meg noen at det var usunt, men hvorfor gir man det da til små babyer dersom det er så innmari usunt??
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Vet ikke om babygrøt er usunt for 4-åringer, men generelt er ikke nødvendigvis det som er bra for babyer like bra for større barn, og omvendt. Det er vel generelt ganske mye sukker i havre og banangrøten, er det ikke? Det er helt greit for en baby, men ikke for de som er større. Dessuten er det vel ikke så mye fiber i babygrøten fordi det ikke er så bra for babyer, men det bør større barn få. Men jeg bare gjetter - sjekk innholdfortegnelsen så får du en ide om hva som evt er sunt/usunt for en 4-åring. Uansett, hvis 4-åringen får det som kveldsmat en gang iblant spiller det ingen rolle, men om hun får det til hvert måltid er det neppe like bra ;-)
Gjest Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 Det er jo ikke beregnet på så store barn. Det er veldig søtt for eksempel (les det som står på boksen). Selv om sukkeret kommer fra frukt og lignende er det dog sukker. Så de fleste fireåringer har neppe godt av å spise babygrøt rett og slett fordi det er for mange kalorier i forhold til fiber, stivelse og proteininnhold. Men hvis du har et litt småspist barn er babygrøt genialt
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Hvorfor gir du babygrøt til en 4 åring? Jeg trodde babymaten var laget med mye fett osv fordi en baby trenger det for å vokse masse på kort tid. En 4 åring trenger ikke dette i samme mengder og derfor blir det vel regnet som usunt. Du kan vel heller lage havregrøt til henne? Mye sunnere og masse fiber.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå