Gå til innhold

Hvregrøt med melk, ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver å slanker meg dag, og prøver å få inn en sunn frokost.

Tenkte å prøve med på havregrøt, men når jeg har sett slankere skrive om dette så lager de den med vann, ikke melk.

Hva om jeg lager den med melk, ødelegger jeg alt da?? For jeg klarer virkelig ikke å få den ned med vann, helt forferdelig:( Med melk er den kjempe god, og jeg gleder meg til frokosten hver eneste morgen :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag den med skummetmelk så er den helt ok!!

Skrevet

Det spiller jo ingen rolle om du har melka OPPI grøten eller om du drikker et glass ved siden av.

Putt melka oppi og kos deg med frokosten du

Skrevet

Jeg driker faktisk ikke melk da, det har jeg ikke klart siden jeg var liten:p

Så har unnskyldt meg litt med den da;) LITT melk melk må mann jo ha:p

Men joda, kan bytte lettmelken til skummet, det var ikke dumt ;)

HI

Skrevet

Jeg driker faktisk ikke melk da, det har jeg ikke klart siden jeg var liten:p

Så har unnskyldt meg litt med den da;) LITT melk melk må mann jo ha:p

Men joda, kan bytte lettmelken til skummet, det var ikke dumt ;)

HI

Skrevet

Det spørs jo på hva du pleier å spise:-D

Pleier du å spise en gulrot og drikke vann til er havregrøt med melk mindre slankende.Pleier du å spise loff med nugatti er havregrøt med melk mer slankende.

Noe av poenget med havregrøt er at det er masse fiber i det,mindre karbohydrater,og lav glykemisk indeks (?). Man er mett lenge av havregrøt.

Mange har syltetøy/sukker osv på havregrøten. Om du koker på melk så tipper jeg det fortsatt er sunnere om du feks har frukt på den.

Skrevet

Har ikke pleid å spise noe til frokost. Har jeg spist har det vert stekt egg med halvgrovt brød, eller brød med ost og skinke...

Har ikke noe på grøten jeg da. Kjøper den med eple og kanel, har kanskje på litt ekstra kanel, men ikke noe mer...

god og mett lenge som du sier =)

HI

Skrevet

jeg klarer heller ikke havregrøt med kun vann. pleier å ha litt melk, har du prøvd det? også litt salt, ellers blir den helt tam.

Skrevet

Kan det være fordi kalsiumet i melka hindrer opptak av jern, som det er mye av i havregryn?? Jeg har vann, litt salt, en ts smør, kanel og rosiner oppi. Kjempegodt!

Skrevet

Det er sikkert bare slankefanatikere som er livredde for fett.

Om du ikke pleier å spise frokost vil du antagelig gå ned i vekt nesten uansett hva du spiser.

Man vil da være mindre sulten hele dagen,og spiser totalt mindre enn man gjorde før.Du vil også føle mindre godtesug siden blodsukkeret ditt vil være mer stabilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...