Gå til innhold

I hvilke tilfeller kan fødende IKKE bade?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt (eller lest) litt om at fødende ikke kan bade dersom slimproppen er gått eller fostervannet er gått og det var misfarget, osv., men hva stemmer egentlig?

Tenker da på å bade hjemme i badekaret.

Har hatt noen litt vonde og regelmessige kynnere, og det var veeldig deilig å bade da! Lurer derfor på om det er noen tilfeller en IKKE kan bade?

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke noen ekspert på dette altså, men jeg kan jo si det jeg vet.

Når det gjelder det med slimproppen, så er det ikke farlig å bade i eget badekar hjemme hvis slimproppen har gått(mens husk du ikke skal ta veldig varme bad mens du er gravid). Du skal derimot ikke bade i offentlige basseng hvis slimproppen har gått.

Hvis fostervannet er misfarget så må du kontakte føden med en gang. For da kan det være at babyen har bæsja i fostervannet. Da må til sykehuset med en gang.

Jordmor har sagt til meg at det er bare bra å ta passe varm dusj og behagelige bad hvis en har vonde kynnere. Så det må du bare gjøre :-)

Det er ikke rier du har da? Siden de er regelmessige? :-)

Skrevet

Du skal ikke bade i offentlige bad hvis slimproppen din har gått! Men du kan bade hjemme hos deg selv!i

Skrevet

Ja, om slimproppen har gått er det jo ikke så mye som stenger for bakterier inn eller ut av livmor.. (?) Så det er ok å holde seg unna offentlige bad;)

Skrevet

Slimproppen gikk hos meg i dag tidlig. Var hos legen no på ettermiddagen. jeg spurte om jeg kunne bade i eget badekar.

Hun ville anbefale meg at jeg IKKE gjorde det. Ikke vits i å ta noen som helst sjanse mente hun.

Så jeg kommer til å holde meg unna badekaret, selv om det re utrolig deilig med et bad!!

Skrevet

Takk for svar jenter :)

Ser at jeg kanskje har skrevet litt feil, tenkte ikke bare på å bade hjemme i badekaret, men også bade når jeg har kommet til føden. Om for eks. forstervannet er misfarget, så må en jo på føden, men kan en da bade der? Eller er det helt uaktuelt?

Ikke så viktig å tenke på nå egentlig, får ta det hele som det kommer. Ganske sikker på at slimproppen ikke er gått enda, og vannet er ihvertfall ikke gått, så er ikke noe å tenke på enda ihvertfall :)

Skal til legen på torsdag, kan jo spørre han da..

Tviler på at det er rier jeg har/hadde, var ikke så voldsomt vonde, og var bare regelmessige i noen timer, og det kunne visst kynnere være nå på slutten :) I tillegg så er det flere dager siden nå, og fortsatt ingen baby.

Igjen, takk for svar jenter :)

Skrevet

Du får nok ikke bade på føden hvis fostervannet er misfarget, desverre.

Det var beskjeden jeg fikk med nummer to, (det begynner jo å bli noen år siden men regner med det ikke har forandret seg:D) da gikk vannet og det var grønt. Hadde så lyst å slappe av i badekar, fordi jeg var så trøtt og ikke hadde sovet noe den natten, men det fikk jeg ikke. De sjekker ikke engang åpningen da jeg kom inn i frykt for infeksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...