Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Interesserer de seg for diverse innkjøp til barna? F.eks hvilken vinterdress de bør ha, hvilken inneklær som ser fine ut, hvilken høystol dere bør ha til barnet og hvilken pute som bør være i den. Og hvordan barnerommet bør se ut i forhold til farge på vegger, gardiner, møbler, seng og sengesett? Og hva med leker og bøker til barnet? Bare lurer for morro skyld, hvordan andre menn rundt om i Norge er Min er ikke så veldig interessert. Står det mellom to forskjellige ting jeg synes er fine, men ikke helt klarer å velge, så kommer han med innspill på hva han syns ser best ut, men ikke så mye utover det. Men til tider kan han ha formeninger om hvor f.eks senga til minsten skal stå, hvordan hyllene på rommet hans skal henges opp og av til hvilke leker vi bør kjøpe til ham
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Kan vel trygt si at jeg er alene om å ta alle slike avgjørelser selv. Han er relativt uinteressert/likegyldig. Bare det fungerer er det greit for han. Jeg kan godt rådføre meg med han hvis det er noe jeg vurderer å skaffe, hvertfall hvis det koster litt, og stort sett er han enig. Kan kanskje legge til at vi begge syns det er greit at jeg har ansvaret alene. Mannen min vet at jeg er godt orientert i barneutstyrsmarkedet og at jeg liker å planlegge og handle til barnet vårt, så derfor syns han det er helt greit at jeg gjør det på egen hånd.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Han er ikke sånn kjempe interressert. Men veldig opptatt av at hun skal være varm på bena! Kommenterer hvis jeg ikke har hatt sokker på henne selv om det er kjempevarmt. Og her forrige dagen fant jeg han i sofaen der han satt og sydde bånd til pyntekanten på senga hennes.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #4 Skrevet 2. august 2010 Det har han stor interesse av og klare meninger om. Han går gjerne ut og kjøper sko eller klær til ungene på eget initiativ. Eldstemann er etterhvert blitt hans hovedansvar når det gjelder klær, så tar jeg meg av lillesnuppa. Det skal sies at han er godt over middels interessert i hvordan han selv kler seg, og derfor også bevisst på hvordan smågutter bør gå kledd. Her er det lite joggebukser, for å si det sånn... Vi diskuterer det meste når det gjelder farger, interiør, løsninger og større innkjøp av klær (parkdress, stoler o.l.). Han har vært svært bevisst helt fra starten av at det er like mye hans barn som mitt og ikke noe jeg bare kan bestemme (iblant er det faktisk litt irriterende ;-)). Så vi er vel ganske 50-50 på hvem som tar ansvar, initiativ og avgjørelser.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2010 #5 Skrevet 2. august 2010 Han er ikke veldig interessert, og det passer meg bra, jeg ser helst at han ikke blander seg. Han er ganske sjokkert over prisen på vinterdressen, men så lenge hun er varm og tørr så er det helt greit. Innredning av rommet er han mer interessert i, selv om det er jeg som har det siste ordet. Rett og slett fordi jeg har mere peiling enn han. Han har mer peiling på dekkskift, og der holder jeg meg langt unna. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå