Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Jeg er på jakt etter jobb, som så mange andre. Har høyere utdannelse, men etter endt vikariat står jeg nå snart uten fulltidsjobb. Bør man legge ved bilde? Ellers andre gode jobbsøker tips?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Ja det syns jeg. Alt for å skille seg litt ut i mengden. Selv om nå så har jo de fleste et bilde med på en søknad, så da kan man gjerne ty til andre ting. Legg litt arbeid i søknaden. Så den er pen og ryddig. Og rett på sak. LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 ja gjør det! mye lettere å ta en søker i betraktning når man får et ansikt å forholde seg til.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Takk!! Spm; hvor skal bildet limes inn. Søknaden er jo i form av et vanlig word dokument med vanlig søknadsmal, er jo ikke akkurat noe "naturlig" sted å sette det inn. Og hvordan virkelig få frem at jeg har ALLE de etterspurte kvalifikasjoner uten å virke skrytende. Men fremstå som sikker og ydmyk på en gang. HUFF.. det var noe annet da jeg søkte jobb på mcdonalds i min ungdom. Mitt typiske kvinnesyndrom gjør seg gjeldende.. hvorfor vil de ha meg- når det er så mange andre flinke der ute.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 Hei, HI jobbsøker selv og sliter. Men problemet er jo at alle søknader er elektroniske uten rom for å legge ved noe bilde nå... skjønner ikke helt hvordan jeg skulle fått gjort det.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #6 Skrevet 1. august 2010 Jeg limer bildet inn i word dokumentet jeg.. Men nå sitter jeg her og lurer på om den skal i søknaden eller i CV. Gud og fader hvor vanskelig dette skal være. Vil jo gi et best mulig inntrykk. Er en del jobber der ute hvor man kan laste opp egne søknader i word format utenom de elektroniske skjemaene, eller som et supplement til de vanlige skjemaer.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #7 Skrevet 1. august 2010 De jeg har søkt skal man skrive teksten rett inn i malen deres... De fleste hvertfall. De andre kan jeg legge bilde ved på selvfølgelig:) Hilsen den andre arbeidsledige her:) Hva slags jobbe søker du HI? Jeg må søke en del i det offentlige, er mest der det jeg har av studier og erfaring etterspørres. Men er så utrolig mange søkere. 200 ca ofte. Helt håpløst. Alle jeg kjenner søker jobb også. Deprimerende.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #8 Skrevet 1. august 2010 Bildeg skal legges inn på høyre side ved siden av persondata. Det er kun når du sender søknaden i papirformat at du får med bildet.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #9 Skrevet 1. august 2010 Bildeg= bildet Og det er selvfølgelig på CV en.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #10 Skrevet 1. august 2010 Ikke om du skal søke jobb i det offentlige, i hvert fall. Det ser bare snålt og "BI-aktig" ut.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #11 Skrevet 1. august 2010 Søker på ALT jeg kommer over. Jeg er ingen jobb-snobb. Vil bare klare meg selv og ikke på arb.led.trygd. Men søker fortrinnsvis juss relaterte jobber, som offentlig saksbeh., forsikring, administrasjonsarb. mv. Alt som kan gi meg noe relevant erfaring. Bare jeg kommer meg på et intervju, så kan mye være gjort. Men det er definitivt mange om beinet! Ikke lett å være relativt nyutdannet, midt i verste familieforøkelsestid ( arb.giver er jo ikke dum heller) og med hundrevis av andre godt kvalifiserte søkere.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #12 Skrevet 1. august 2010 Har tatt i mot endel søknader i min jobb og der hvor jeg har jobbet, har vi ledd litt av de som har sendt inn søknad med bilde. Det virker fort sært og er i mange tilfeller ikke relevant for jobben. (noe annet dersom man søker jobb hvor utseendet betyr noe) Det kan jo også fortere gi dem gal oppfatning av deg. Er du for pen kan de ta deg for å være for lite smart for jobben, eller at du kan bli forstyrrende ;-) Er du for lite pen kan det også bli negativt. Vil du skille deg ut vil jeg anbefale deg andre ting enn bilde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå