Snappie Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Taper jeg noe på det? Siden jeg er gravid og skal fortelle det til jobben når jeg er tilbake fra ferie blir jeg satt over på dagarbeid da kveldsvakter og andre vakter ikke er forenelig med svangerskap. Det er da stor forskjell i lønn og utgjør noen tusen pr. mnd. Har jeg fortsatt rett på lønn i forhold til min grunnturnus? Eller bare lønn for dagarbeid?
Guttemamma75 Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 I det offentlige vet jeg iallefall at du har krav på vanlig lønn med alle tilleggene selv om du flyttes over på dagtid.... Hvordan det er i det private er jeg usikker på....
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 2. august 2010 #3 Skrevet 2. august 2010 Hvorfor kan du ikke jobbe kveld? Har selv jobb med tunge beboere men har bare brukt alle hjelpemiddler som man skal gjøre også når man ikke er gravid.Kveld og dagturnus. Har 2 flotte friske unger som kom over termin=0). Om man ikke er syk under graviditenen syntes jeg det ikke er noe grunn foraldre på jobbsituasjoner.
Snappie Skrevet 7. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2010 Kan ikke jobbe kveld da det er bare ett team på jobb som utøver akutt sykepleie der røntgen og andre farlige forhold for gravide kan oppstå (medikamenter gitt i gassform, og amndre kemikalier.)
Snappie Skrevet 7. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. august 2010 Kan ikke jobbe kveld da det er bare ett team på jobb som utøver akutt sykepleie der røntgen og andre farlige forhold for gravide kan oppstå (medikamenter gitt i gassform, og amndre kemikalier.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå