Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på barna hver mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

her går der minst 2000 kr hver mnd, leker og klær.. Lite/mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker nok ikke så mye. Kanskje gjennomsnittlig 100-200 kr på hvert barn (har 2)

Skrevet

Oi, det var mye! Klær koster, men 2000 i måneden??

Vi bruker mer på vår og høst, men jevnt over er det rundt 500-1000 i mnd. Noen måneder bruker vi ingenting og andre måneder blir det mer.

Skrevet

100-200? Ikke mye. Og de kronene er som oftest mat/drikke.

Skrevet

Oi...det var mye. Vokser de fra klærne sine hver måned da eller? Her har vi ikke kjøpt nye klær til ungene på 3-4 måneder -med unntak av et par gummistøvler til minsten. Handler inn det de trenger til hver str, og går ikke og småhandler hver måned. Leker får de heller ikke hver måned. De fikk en leke hver seg når vi var på ferietur, og så hadde de med seg lommepenger som de fikk fra besteforeldrene, som de kunne bruke på hva de ville.

Prøver også og handle på tilbud, og ellers så arver vi endel til minsten.

Skrevet

Det blir fort et par tusen her og, en leke kan fint koste 500 kr, dress 1600 kr osv.. Denne mnd ble det mange flere tusen her pga barnehage start. Men ellers ligger vi og på 2-3 tusen.

Skrevet

Litt vanskelig å si siden vi tar skippertak-kjøp. Altså handler egentlig bare inn når de trenger noe nytt av klær, f.eks masse på høst (gjerne i oktober) og vår (ofte i mai), nesten ikke noe de siste 11 mnd i året, kun om det er noe spesielt. Leker får de til bursdager og jul og en sjelden gang ellers. De får leker til ca 700 kr til bursdag og jul, hver altså, og så kanskje for i snitt 40-50 kr ellers i året pr mnd. De yngste barna arver en del, men i snitt får de da klær, inkludert ytterklær og sko, for kanskje 2000-3000 kr hver de to gangene i året, og så i snitt for 50-100 kr pr måned de andre månedene i året.

Skrevet

Kommer an på hva du tenker på.... Regner ikke med at du tenker på mat etc, men hvis jeg tar med fritidsaktiviteter som de eldste er med på og kanskje en kinokveld eller lignenede i mnd, ukelønn og klær så bruker vi kanskje rundt 1000,- pr mnd i snitt....

Har aldri regnet på det egentlig. Blir jo noen mnd som vi bruker mye mer pga nyinnkjøp av vinterklær etc, mens andre mnd blir det kanskje bare 2-300 til litt småtteri;)

Leker kjøper jeg så å si aldri til de mer, kun til bursdag og jul hvis det er noe spes de ønsker seg.

Jentene er 6,5 og 7,5 og leker egentlig ikke med leker mer. Lilleknott på 2 har ikke ro til åleke med stort han heller. Der går det mer i løping og terrorisering av søstrene;)

Desuten har de så mye leker alle 3 at vi måtte sette en stopper!

Skrevet

Vil ikke akuratt si at hun vokser ut av klærne hver mnd, men når man er ute å handler så er det ikke lett å gå forbi feks reflex når man ser noe nytt og pent :) Da går det fort penger, og leker er jo så kos.. Mammaen her er nok mer besatt enn vesla, så leker kjøper vi flere ganger i mnd :)

Jeg vet, ikke bra :)

Skrevet

Kanskje på tide å tenke litt på miljøet også? Jeg kjøper heller sjelden noe burkt, men prøver å begrense med til det hun/han måtte trenge. Leker har vi mer enn nok av. Ser ikke poenget med å kjøpe for å kjøpe...

Husk at barnet vokser til også, og da kan det bli svært dyrt hvis du fortsetter med denne kjøpefesten;) Vaner er ikke lett å ta av et barn....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...