Gå til innhold

vurderer sterkt og bytte jobb pga lønn :\

Anbefalte innlegg

Skrevet

står nå i klesbutikk og jobber en god del både dag og kveld helg osv. men har ikke så allverdens i timelønn og når da skatten blir trukket er det fint lite igjen av lønningen som vi skal leve av..like frustrerende hver gang, sliter for absolutt ingenting. så lurer jeg på om det finnes f eks klesbutikker eller noe ala det som gjerne også fører tillegg og salgsprovensjon(er det navnet) jobben min er ikke i noen avtale.så vi har ingen tillegg uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

H&M har god lønn, det samme har Kid Interiør :)

Skrevet

Hvor mye betaler HM og Kid?

Skrevet

Jeg må vite hvor gammel du er da.

Skrevet

hi her, jeg er 24år :) da er det kansje håp. skal se meg litt om etter noe.

Skrevet

Tror det er rundt 24 år at Kid hopper opp til 145 eller 150 kr timen + kvelds og helgetillegg da.

HM er jeg ikke helt sikker på, har ei søster som jobber der, men hun er bare 21 år og tjener vel ca 133 kr+ bonus (fra 7- 10 kr timen etter hvor godt salg de har), og kvelds- og helgetillegg utenom det.

Hvor mye tjener du nå da? Og hvor jobber du?

Skrevet

takker for svar :) vil ikke gå ut med hvor jeg står nå for det blir for åpenlyst om du sjønner. men jeg har 125kr timen, har stått under langåpent også uten ekstra.. det er sikker en grei lønn sånn sett men når det kun er 5 t pr gang blir det ikke noe særlig. . tenker at bare tillegg hadde nok hjulpet på.

Skrevet

Rart at du har så lite i timen og ikke noe tillegg. Men jeg vet at hos Kid går det nok litt på ansennitet også, hvor mange års jobberfaring en har fra før. Kan tenkes at det er slik hos HM også.

Skrevet

Jeg som spurte om lønna er forresten 30 år.

Skrevet

http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=494

Her ser du tariffen for butikk, tilleggene for kveld og helg står nederst. Om du ikke får såpass som tariff organiserer du deg og krever tarifflønn!

Det er sant som andre sier her, noen lønner over tariff, f.eks H&M. På Jysk har de også gode bonuser hver måned så de fleste ansatte får mer enn tarifflønn hver måned.

Om du virkelig vil tjene noen penger i butikk søker du enten en jobb med litt ansvar (her søkte de nettopp etter en ansvarlig for frukt og grønt avdelingen på Ica Maxi, bare dagjobbing og gode ansvarstillegg), eller søker jobb i langåpne butikker så du får gode kveldstillegg. Jobber du f.eks på Kiwi eller Rema som er åpnet til 23, har du tilegg fra klokka åtte :)

Skrevet

hva vil tarifflønn si da ? kjempe :) kommer til og se meg om etter ny jobb,selv om jeg trives :S ser hva du mener, men jeg trives med klær da. hehe jaja må man så må man.

Skrevet

Tarifflønnen er den lønnen fagforeningen for handel og kontor har forhandlet frem for sine medlemmer. De aller fleste landsdekkende kjeder lønner minst med tarifflønn, men noen lønner bedre for å sikre seg stabil arbeidskraft.

Det er ytterst få som lønner under tariff, og da helst små lokale butikker uten kjedetilknytning. Om du bytter jobb vil du sannsynligvis få ihvertfall tariff med tillegg.

Jobbet selv på PopIn en stund og der lønnet de etter tariff pluss at alle ansatte fikk bonus om man klarte salgsbudsjettene. Det var veldig greit, for alle gjorde en innsats for å nå målet nettopp fordi gullroten var bedre timelønn for den måneden. Vi fikk også gavekort på klær når vi nådde målene våre for måneden.

Se deg litt rundt du, er fullt mulig å få bedre lønn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...