Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Har 5-6 kg for mye, iflg. min trivselvekt og er (utrolig nok) overvektig iflg. BMI, ikke enig der ;-) Uansett, vil så gjerne gå opp maks 10 kg under graviditeten. Noen som vet om det er skadelig å ligge litt under det man forbrenner, altså i minus på kcal i løpet av dagen ? Går det bare ut over meg selv, synes jeg har hørt at fosteret tar det den trenger...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Ikke tenk slanking under graviditet. Spis normalt, og hold deg aktiv. Fosteret trenger ikke alltid å ta til seg den næringen den trenger.. Det har ikke tulla mi gjort, å det pga at jeg spiser lite.. Så det har blitt til at jenta vår har vekstavvik på -22%.. Heldigvis bare 2 uker til termin her nå. Mitt råd : Ikke slank deg
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Tja, anligvis tar fosteret den den trenger, men hvis du overdriver, kan også fosteret ta skade av det. Siden det er litt spesielt når man er gravid, og litt ekstra å passe på, vil jeg råde deg til å bestille en time hos en ernæringsfysiolog. Hun kan hjelpe deg å sette opp en sunn og forsvarlig plan for hvordan du kan nå målet ditt:)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Fosteret tar til seg det det trenger selv om du i verste fall hadde kastet opp hele svangerskaper (ekstrem svangerskapskvalme), så tror ikke fosteret tar skade av at du tenker mer over hva du spiser og mengden, men som en annen skriver over her: graviditet er ikke et tidspunkt for slanking!! Daglig bevegelse og mosjon er en bedre måte å kontrollere vekt på enn å kutte ut mat..Dessuten pleier jo kvinner i gjennomsnitt å legge på seg 12 kg i ren babyvekt (selve barnet, morkake, ekstra blod, vann, osv osv) og da er det jo litt urealistisk å si at du kun vil opp 10 kg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå