Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Lasagne er faktisk overraskende kalorifattig! Også så godt :-) Laget det i dag og skulle plotte det inn på GR siden, spiste ganske mye (ca 300g) med salat ved siden av og det ble likevel under 400 kcal. Faktisk ca 1 kcal pr 100g. Må si jeg ble ganske sjokkert av det, men på en positiv måte. Jeg som trodde lasagne var skikkelig ille når man var på slanker'n. Nå laget jeg min med mye grønnsaker, karbonadedeig, lettmelk og lettost, men likevel, trodde det var nesten dobbelt så mye kcal som det faktisk var. Skal definitivt ha lasagne oftere, hehe...
2barns mor Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Hvilken type lasagne var dette da? Laget selv fra bunnen av?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 1. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2010 Ja, laget fra bunnen av. Med tomatpuré da, så det er vel juks, men vil ikke bruke vanlige tomater/hermetiske til akkurat dette. Har ellers i karbonadedeig, løk, hvitløk, gulrot, sellerirot, tomatpuré, buljongvann, hvit saus med litt ost i og ost på toppen, og så selvsagt lasagneplatene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå