Gå til innhold

Ok, HVA bruker dere penger på da? (penger på mat i mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser tråden her på siden og er noe forbauset over hvor lavt nede en del ligger. En svarte 4000 kr for 2 voksne og 4 barn, og at da handlet de på Meny og det de ville. En annen oppklarte at de fikk veldig mye råvarer, og at dette var grunnen til deres lave forbruk, men dere andre?

Hvor mye bruker dere sånn ca på frukt?

På grønnsaker?

På brød?

På melk?

Pålegg?

Middager pr dag (kjøtt/fisk/fugl, ris/pasta/potet og tilbehør som grønnsaker/salat), sånn ca?

Annet?

Beklager, men sliter litt med å tro på at noen som er 5-6 i familien bare bruker 4000 - 6000 kr på mat og diverse pr måned og likevel spiser sunt og variert? Med mindre dere, i likhet med hun ene, får veldig mye råvarer fra familie/venner, eller dyrker/fisker/skyter selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...ikke glem at det var inkludert husholdningsartikler (shampo, vaskemiddel osv).

Jeg sliter med å skulle spesifisere dette, men så var det ikke meg du spurte - vi bruker i allefall det dobbelte.

Skrevet

Ja, det var det jeg mente med mat + diverse :-)

Selv bruker vi ca 2000 kr i mnd bare på frukt, og sikkert tilsvarende på grønnsaker. Da handler vi stort sett på billige butikker. Så etter 4000 kr så kunne vi bare levd på (alt for lite) frukt og grønnsaker, ikke fått vasket klær, pusset tenner osv ;-)

Skrevet

4000??? Oi..... å likevel variert og sunt?

Vi er en familie på 2 voksne og 2 barn å bruker ca. 10 000.- på husholdning (inkl. vaskepulver, shampo osv)

Noen måneder kan det være litt mer mens andre litt mindre, alt etter hva jeg har "på lager".

Skrevet

Vi er to voksne og to barn. Vi bruker ca 5000 i mnd. Ikke råd til mer.

Vi hanler en del billigprodukter som er butikkenes egne. OG vi spiser ikke så veldig mye kjøtt til middag.

Vi spiser mye frukt og grønt, linser, bønner, mye ost (bruker masse av budsjettet på det).

Jeg kan ikke spesifisere noe mer, for alt handles jo sammen.

Men vil tro at vi, utenom pålegg da, bruker kanskje 250 på kjøtt i måneden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...