Gå til innhold

Blir sprø av jobben til mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert eneste år skjer dette i ferien. Han må jobbe. I år skulle vi ha 3 uker ferie (aldri hatt mere enn det sammenhengende). De andre gangene har denne beskjeden kommet før ferien. I dag ringte dem kl. 10.30 og ba han komme på jobb pga. en tidsfrist som går i morgen tidlig. INGEN hadde gjort en dritt med dette de to ukene han har vært på ferie. SÅ da måtte vi pakke sammen på hytta og reise hjem 1/2 dag før vi hadde planlagt.

15 åringen var så snill og avlyse alle sine planer for i morgen for å passe broren. Jeg skal jobbe mandag og tirsdag, det har vært planen hele tiden. Men siden mannen også må jobbe og 4 åringen har ferie fra bhg. så sto vi uten barnevakt. Ikke har jeg råd til å gi 15 åringen noen skikkelig påskjønnelse for at han utsetter sine egne planer. Jeg er snart uten jobb og alt av penger settes til siden for å ha litt i tilfelle det blir arbeidsledighetstrygd på meg.

Kjenner jeg koker og blir mer og mer irritert på jobben til mannen. Rett før ferien kjøpte mannen ny mobil med nytt nr. for å skille jobb og privat. Når vi reiste på ferie lot han jobbtlf. ligge igjen hjemme. MEN dusten hadde registrert nr. sitt på gulesider så da fant dem han der tenker jeg.

Frustrert og irritert nå. Og så komme med dette under et døgn før fristen er ute. Fatter ikke at det er mulig.

Videoannonse
Annonse
Gjest datatyven
Skrevet

Om han har en litt overordnet stilling så reflekteres det nok i lønna at han alltid må være tilgjengelig mer eller mindre. Sier ikke at han ikke har rett til ferie, men han har gjerne noe igjen for det. Er han i underordnet stilling bør han jo vurdere å organisere seg slik at han ikke må finne seg i alt mulig tøys fra arbeidsgiveren. Litt mer nøye da, å bli behandlet dårlig om det ikke viser i lønna.

Når det gjleder 15-åringen synest jeg han bør trå til å hjelpe i vanskelige situasjoner uten skikkelige påskjønnelser. En famile er et stort fellesskap, og er man 15 år så skulle det bare mangle at han ikke hjelper til i ny og ne, når uforutsette ting skjer. Særlig når du står i fare for å miste jobben, med det inntektstapet det innebærer.

Skrevet

Jeg hadde (om jeg var mannen din) bryskt svart at "Jeg har ferie nå og har ingen mulighet til å komme meg hjem herfra innen fristen." Også vært ferdig med den saken. Det er ikke hans ansvar å ordne opp i det der, det er de som har vært på jobb de siste to ukene som har gjort slett arbeid.

Og om det var veldig viktig at han var tilstede for å være sikker på å nå fristen var det feil av sjefen hans å innvilge ferie i det tidsrommet i utgangspunktet.

Så jeg hadde ikke reist hjem ... Enn om han var midt på fjellet uten tilgang på bil, hva skulle de gjort da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...