Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 ..hvis det står en liten unge og gråter utenfor døra di en tidlig morgen? Bare en tanke jeg fikk da jeg leste om Lea som ble funnet av en familie, og ikke gjorde annet enn å ta seg av ungen i to og en halv time.. Jeg ville ha ringt politiet, og sjekket nettet om det var noen barn savnet i området..
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 jo det gjør man. kan jo ikke ha tenkt helt klart de da...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Det var en 12-åring som tok henne inn, og kanskje foreldrene i huset ikke helt visste at 2-åringen bare hadde dukket opp gråtende.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Hvis dere LESER teksten før dere blir dømmende, ser dere at babyen kom på døra idet helikopteret virret rundt der, og da skjønte de hva som var på gang.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 Da vil jeg gjerne at du, siden du har en slik glimrende leseforståelse, forklarer denne teksten til meg. (det er klippet rett ut av en artikkel) "Klokka 08.30 var marerittet et faktum da tante sto opp og skulle sjekke hvordan det sto til med de to små barna i tomannsboligen, som ligger en kilometer fra sjøen." .....videre.... "- Det viste seg at Lea sto utenfor en bolig til en familie nabolaget på omtrent samme tidspunkt som tante oppdaget at hun hadde greide å få opp låsen på verandadøra. De kjente henne ikke, for hun bodde jo ikke der, og de tok henne inn. De visste ikke at det var en leteaksjon på gang, men så hørte de helikopteret like før klokka 11. Da la de sammen to og to, og kontaktet politiet umiddelbart, sier politibetjent Thomas Fredriksen (29) til Dagbladet."
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #6 Skrevet 1. august 2010 Jeg leste et sted at det var datteren i denne familien som tok inn Lea, og ga henne mat og tørr bleie. Foreldrene sto først opp samtidig som de hørte helikopteret.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #7 Skrevet 1. august 2010 Huff får en dårlig magefølelse av denne historien. Ei 12 års gammel jente som skifter på og gir mat, men ikke vekker foreldrene. Skal ikke mye til for å tenke seg at hun har fått klar beskjed om ikke å forstyrre foreldrene når de sover.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #8 Skrevet 1. august 2010 Tenkte det samme. Nesten så man skulle tro det handler om frykt. Enhver normal tolvåring vil jo vekke foreldrene i en slik situasjon, med mindre hun er redd foreldrenes reaksjon...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #9 Skrevet 1. august 2010 JO, det gjør man. Men det var visst 12 åringen som hadde tatt imot henne, og moren lå og sov. Da moren våknet, gikk de ut og da hørte de helikopter.
Sweet Amber Skrevet 1. august 2010 #10 Skrevet 1. august 2010 Herregud, ro dere ned dramaqueens. Det går fint an å ønske å være selvstendig i en alder av 12 uten at det må være omsorgssvikt eller mishandling på gang. Det er forkastelig å hive seg på enhver anledning til å anklage andre foreldre for å behandle barna sine dårlig. Fei for egn dør dere, kjærringer...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #11 Skrevet 1. august 2010 Jo! Og man vekker foreldrene om man finner en toåring ved ytterdøren!
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #12 Skrevet 1. august 2010 Sweet Amber: Jeg er overhodet ingen dramaqueen og jeg feier gjerne foran min egen dør, men jeg har kanskje sett litt mer av livets skyggesider enn du har, og da får man gjerne en magefølelse når slike saker blir omtalt i media. I mitt yrke ser jeg ofte barn som ikke tørr å vekke foreldrene sine i redsel for kjeft og slag. Barn som er svært så flinke praktisk, men som ikke tørr involvere foreldrene fordi de er redd konsekvensene. Selvfølgelig behøver ikke dette være tilfellet i denne saken, men rart er det at en 12 år gammel jente ikke vekker foreldrene for å be om hjelp. Jeg har 4 barn og vet med sikkerhet at hvis det hadde dukket opp et ukjent barn på min dør, ville alle barna den gang de var 12, ha hentet oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå