Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Jeg er utrolig glad i dyr, i alle fasonger og størrelser. Jeg har tatt kurs i dyrepleie og som assistent i dyrepleie. Vet at dyr krever ansvar og jobb. Vi er en familie på 4 med hund og en katt og vi ønsker oss nå marsvin Vi har passet på 2 søte svin i en uke nå og det blir veldig trist når dem drar.. Så vi ønsker oss vår egen, men lurer på noen ting. - er det best med 2 så dem har selskap? - er dem dyre i matveien og dem trenger jo en del andre ting som høy, sagspon, saltsteiner og div. Hvor mye penger bruker dere på svinene? - erfaring med katt? - hvor mye tid trenger dem ute av buret? Er det noe jeg ikke har tenkt på? Vil gjerne høre deres erfaringer med marsvin. Lurer også litt på hvordan jeg skal tolke hundens signaler.. den snuser og er veldig nysgjerrig når de er på fanget og han får lov til å hilse, men samtidig så veldig anspent.. spenner hele kroppen og ørene står. Er det nysgjerrighet som gjør han så anspent eller vil han smake..? Han henger mye rundt buret og sikler som bare det. Blir veldig glad for svar
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Jeg har har kanin og marsvin, så kan svare deg Marsvin er flokkdyr - Så helst 2 eller gjerne fler! Ikke spesielt dyre i matveien nei. De trenger jo pellets ( kjøpt på dyrebutikk ) kvister, sagspon og gjerne høy og halm. Stort bur er viktig, om dere ikke tenker å ha de ute av buret opptil 2 ganger daglig.. Viktig for de å løpe ordentlig og få av seg litt energi og slik i mnd bruker jeg nok ikke mer enn 350 kr på de.. Mine er ute av buret minst 1 time daglig.. Og katten her i hus er veldig avhengig av marsvinet og kaninen.. Veldig gode venner.. Sover helst oppå hverandre.. Men, pass på.. de kan bli uvenner.. For det var de i starten her Hunden er nok veldig nyskjerrig.. La han såfall få snuse og bli kjent.. Men, forsiktig!!!! Å hvilken hund er det?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Hei takk for svar Da må det bli 2 stk da, de må jo trives De var ikke dyre i matveien nei, det er bra. Tenker å ha dem ute av buret så de kan løpe, men vil også ha et stort bur. Høres ut som du har en fin liten flokk hos deg Så bra at alle er venner! Hvordan fikk du katten til å gå overens med svinene? Min katt har rømt huset nå disse dagene vi har hatt marsvin i hus.. han furter. Han pleier å gjøre det når vi har nye dyr i hus. Bare hjemom for å spise å vise at han furter så er det ut igjen. Han er en veldig god jakter så er bekymret for det.. Det er en stor blandingshund på rundt 60kg. Blanding av collie, labrador og st.bernard. Han er utrolig snill mot unger, katter og andre dyr. Tror det vil gå bra og har har fått snuse og hilse men han virker veldig anspent.. også var det de ørene som jeg lurer på hva betyr. Men det er jo bare å ta det rolig og forsiktig. Tar gjerne imot tips Tror vi må få oss noen marsvin ja, for noen hærlige skapninger
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Kom på en ting til som jeg glemte å spørre om. Hvis man skal ha 2 stk. Må det være 2 som kjenner hverandre.. søsken eller 2 som er vandt til hverandre? Ser på finn at man kan få kjøpt et marsvin med stort bur og utstyr for 500kr, kan jeg da kjøpe en unge som han kan ha som selskap? Bør man ha samme kjønn på svinene eller gutt og jente? Blir glad for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå