Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 ...de dyreste dressene og merkeklærne, egen dress for hver årstid (om ikke to), leker og bæreseler, bleiebøtter, spesialkommoder for stelling, de dyreste merkevognene og soveposene, dyre barneseter til bil, innreder barnerommene med alt slags fjas og dyre barnemøbler, masse pynt og dill... - og bytter gjerne ut boligen med en større en slik at barna får eget rom og bedre plass! ... Men må legge i noen tusenlapper i en bil der det faktisk er plass til å sikre barnet optimalt (bakovervendt), nei - det er ikke mulig! Å farte omkring på veiene i en gammel Nissan Micra med barnet framovervendt fra ettårsalderen, nei DET må jo være helt greit! Hvor er logikken?
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Ja takk begge deler for oss. Vi har BÅDE stor og sikker bil OG nytt og større hus med plass til alle. Er veldig flink til å gi bort, eller selge billige videre ting vi kjøper da, og arver gjerne fra andre, så er ikke bare miljøsvin.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Vi har også begge deler, men kan likevel forstå at ikke alle andre har råd til verken det ene eller det andre.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Vi har også begge deler,men vi kjøper ikke alt dill og dall til minsten da. Det går i myye arv (klær,leker),kjøper brukt..eneste han ikke har brukt er vogn,bilsete og seng. Så har vi fått masse masse fra besteforeldrene..særlig de som er besteforeldre for første gang.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #8 Skrevet 1. august 2010 Det er vel ikke mange det stemmer for ? Vi bor i det samme huset som vi kjøpte før vi fikk barn. Men tok selvfølgelig høyde for en viss famileforøkelse allerede da. Bilen er ikke så stor, men av nyere modell og med 3 åringen bakovervendt. Prioriterer det beste når det gjelder sko og yttertøy, samt bilsikring. Ellers er det ikke så mye dilldall vi kjøper. Gidder ikke fylle huset med krimskrams vi ikke har bruk for, og Finn.no blir flittig brukt både til kjøp og salg.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #9 Skrevet 1. august 2010 Vi har et gammelt (og altfor lite hus), men taket er tett, vi har gode madrasser i sengene og bestandig nok av god mat på bordet. Vi har ganske nye, romslige, trafikksikre biler og bruker penger på det vi synes er viktig.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #10 Skrevet 1. august 2010 Tenkte du å la ungene fryse fordi du ikke så vitsen med å kjøpe egen vinterdress????
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #11 Skrevet 1. august 2010 Hehe, det var bare nesten min bil du snakket om. Men, jeg hadde aldri snudd jenta ved et års alderen. Men bilen har jeg kvittet meg med, men god sikkerthet i setet har jeg. Skal ha meg ny og god bil. Nisssan micra er nå hvertfall ikke en sikker bil, spørs seff årgang.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #12 Skrevet 1. august 2010 Er ikke alle som kjøper alt til ungene da. Mine barn har nye senger på rommet sitt, men ellers er alle møblene gamle møbler som jeg har malt og pusset opp. Gratis møbler som jeg koster på litt maling. Ungene får kun leker til jul og bursdag og vi gir for max 500 kroner hvorav 300 har vært kontanter. Utenfor har vi en sandkasse med litt leker og en leketraktor på deling. Sengetøy er fra min bror var liten og helt fint. Klærne har de bare akkurat det de trenger og ikke mer enn det. De har gode bilstoler begge to og nye. Dette fordi jeg mener det er tryggere med nytt enn ett som man ikke vet noe om bakgrunnen til. Alt av sikkerhetsutstyr skal være 100% her. Bæresele, bæremeis, stellekommode osv har jeg ikke kjøpt. Blir jo bare brukt en kort stund. Vi har stellepute og ny vogn. Kjøpte den vogna jeg ønsket meg. En dyr og flott vogn, men den er nå brukt til to barn og snart til nr 3 så syntes ikke det er så ille. Ikke skal vi flytte heller. Vi bor her og skal bo her. Når det gjelder bil og bakovervendt er jeg uenig med deg og mine sitter forovervendt i en trygg og ny bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå