Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man vet at man har fått en mani når man nærmest blir glad når noe går i stykker, fordi man da kan kjøpe nytt. Jeg prøver å styre manien, men vet at jeg lett kunne havnet på luksusfellen med litt dårligere selvbeherskelse.

Hvordan er ditt forhold til å handle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er blitt mer og mer glad i det med årene, men siden vi stort sett aldri har hatt god økonomi (vi prioriterer f.eks å bygge stort hus fremfor å ha masse overskudd hver mnd) har jeg måtte legge kraftige bånd på meg og unngått det mest mulig. Om ca 2 år, når økonomien blir god, da tror jeg ok at det kan bli verre ;-)

Skrevet

jeg bryr meg ikke spesielt mye om ting. og kunne aldri funnet på å kjøpe en ting jeg ikke hadde råd til. mest fordi jeg ikke gidder ting gir meg ingen ting stort sett,

om jeg skulle havnet på luksusfellens så er det av typen "jeg eier lite, har ok lønninger og bruker sykt mye penger på resturanter og kafeer".

mat og drikke (kjeldent alkohol) er min store "nå må jeg beherske meg" ting

Skrevet

Hehe satt akkurat og tenkte at vi må handle noe sinnsykt med klær og utstyr den neste uken. Begge jentene skal ha rideutstyr, guttene fotballsko og alt nytt til høsten. Jentene må også ha nye pene støvler.

Men vi er nokså økonomiske, mannen mer enn meg og det er mye som kjøpes som kjøpes brukt. Nå skal vi pusse opp kjøkkenet og har valgt å kjøpe Mieleprodukter brukt. I stedet for å betale 100.000 for alt blir prisen kun 48.000. Så sånn sett er vi nok økonomiske men kunne lett handlet meg i hjel hadde det ikke vært for gulesider haha.

Heldigvis får jeg låne visakortet hans også noen ganger og merkes ikke utgiftene særlig hos meg :)))

Finn.no er flittig brukt hos oss. Skulle ønske jeg fant noen jeg kunne kjøpe brukte merkeklær hos som hadde en datter på 7 eller 9 slik at jeg kunne ta over rett etter årets sesong men det er jo ikke så enkelt :)

Skrevet

Synes det er gør kjedelig.....

Eneste er sportsutstyr.

Skrevet

Jeg er alt for glad i å handle, spesielt på nettbutikker. Det er alt for tilgjengelig. Jeg gidder stort sett ikke å gå i butikker lenger, for jeg syns det er mye greiere å bestille på nettet og prøve hjemme.

Kan bli et problem i lengden, men jeg handler ikke over evne:-)

Gjest datatyven
Skrevet

Mitt mål er å bli mer miljøvennlig, og også få barna til å bli mer obs på forbruk og miljø.

Har hatt en periode i livet med sykt lite penger, da ville jeg ha alt mulig, og syntes så synd på meg selv fordi jeg aldri hadde råd til noe, gjorde idiotiske ting som sykt dyr barnevogn, og sparte enda mer på alt for jeg også ville ha dyr barnevogn.

Nå har vi det komfortabelt, og jeg har bestemt meg for at jeg nå ikke ønsker alle disse tingene jeg før ikke kunne få. Jeg kjøper mye brukt, i loppemarked sesongene er jeg på de aller aller fleste, stikker alltid innom fretex når jeg drar forbi. Kjøper alt fra møbler til huset, og klær til oss og ungene.

Har funnet ut at alt disse kjøpe greiene ikke bare er unødvendig, men også for meg og oss uønsket. Har selvsagt mine svin på skogen, men jeg prøver å styre unna. Prøver å tenke grønt, og ikke kjøpe ting vi ikke trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...