singo Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 gøy å sammenligne og se om det er noe en mangler:) jeg har kjøpt inn/eller har fra før til mini 2,5 år: -viking goretex høstsko -viking støvler -timberland sandaler (kan brukes inne også) -tom & trine ullgensere og strømpebukser -janus ullongs,bukse,jakke -troll regntøysett,regnvotter,regnlue -strikk fra i fjor,samt fleece bukse+jakke -troll vinterdress må kjøpe: -votter -vintersko -cherrox -ull sokker -findlanshette
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Vi har kjøpt inn: -reflex regntøy -reima dress + reima ulldress til å kneppe på -timberland sandaler her også faktisk -ole brum og princess matboks - masse janus ull har hun -reima votter -jean paul "onepiece" -trenton (tror jeg det heter) støvler Og masse mer.... Siden det virket som om merkene var det viktigste for deg.... De vanlige listene lyder liksom: tøfler, klær, regntøy,vinterdress osv....
Fire småtroll Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 Jeg har kjøpt to joggebukser på Lindex og en høstdress med uttagbart ullfor (fordi den var på halv pris på Skogstad). Ellers har jeg ikke kjøpt noenting Akkurat nå leker ungene ute i kortbukse, t-skjorte og sandaler, regner ikke med at det blir noe anderledes i barnehagen i morgen... Regntøy, støvler og jakke har de, resten tar vi ettersom høsten kommer..
singo Skrevet 1. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. august 2010 det var ikke merkene som var det viktigste for meg.hadde bare lyst til å høre hva andre har...i tilfelle jeg har glemt noe.
singo Skrevet 1. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2010 grunnen til at jeg har kjøpt litt nå på salg er at jeg ikke har råd til å kjøpe alt på høsten.+ at jeg ar termin i vinter så da er det deilig å slippe å tenke på slike ting...
Gjest thricane Skrevet 1. august 2010 #6 Skrevet 1. august 2010 oi, ser at jeg mangler litt... er i boks: regntøy joggesko vinter/høstsko støvler div klær mangler parkdress og lue/votter hvordan er tom og trine ullklær? må vel være godt forberedt når kulda slår inn:-)
Ksenia & Anjem Skrevet 1. august 2010 #7 Skrevet 1. august 2010 Har det aller meste Eneste vi trenger til vinteren er ullklær til skolegutten vår også trenger begge gutta ordentlige vintersko.
singo Skrevet 1. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2010 jeg har vært fornøgd med tom & trine sine ullklær. synst at kanskje janus og nøstebarn sine er litt bedre,men nøstebarn vertfall er altfor dyre for vår økonomi. kjøpte på sparkjøp der det var 25% rabatt på alle ullklær.sparer en del på det enn om jeg hadde kjøpt bare janus f.eks. tror ulltrøyene kostet ca 80kr og ullstrømoebuksene 37 kr.
Mrs. Bouquet Skrevet 1. august 2010 #9 Skrevet 1. august 2010 Til hun på 3.5 som går i bhg. har vi kjøpt viking goretex joggesko. En del joggebukser o.l. Ellers har hun alt fra før. Til vinteren har jeg faktisk vørt tidlig ute. Har kjøpt reimatec+ vinterdress på halvpris i vår, nanook vinterdress til minsten som blir 2. Så bruker vi dressene fra i fjor her hjemme. Goretex halvhøye sko på halvpris til gutten, viking goretex vintersko til begge (2 forskjellige par til jenta). De kjøpte jeg på sundbaby.dk Så har jeg handlet ullbukser, gensere, luer og ett par votter på halvpris på lillelam.no tidligere i år. Superundertøy fra plagg.no til minsten (han er atopiker og tåler ikke ull). Fleecejakker og busker fra H&M som var på halvpris sent i fjor vinter. Det meste er klart bortsett fra flere luer, tekniske tykke sokker og gode vintervotter. Tenkte å prøve å få tak i Hestravotter fordi mange har skrytt av dem, men har ikke funnet enda.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. august 2010 #10 Skrevet 1. august 2010 Man kan faktisk handle etter 1. august også... Har ikke kjøpt noe spesielt.
lille sprelle Skrevet 1. august 2010 #11 Skrevet 1. august 2010 overhode ingen ting annet en merketusj og merkelapper! regner med at hun kan bruke det samme tøyet som hun har og at vi supplerer med "sesongvarer" når den tid kommer. Er også så heldig å arve tøy, så det blir bare det vi ikke har arvet vi må kjøpe.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. august 2010 #12 Skrevet 1. august 2010 Merketusj er kjekt, eller merkelapper.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 1. august 2010 #13 Skrevet 1. august 2010 Ingenting faktisk. 3 åring begyner i ny bhg og 1 åring for første gang. De har vanlige klær og regntøy begge to, og begge har dresser (3 åringen fikk i fjor som var litt for stor, 1 åringen bruker den som brødrene har brukt). Vi må kjøpe sko til vesla, og tøfler til begge to. Ellers så tror jeg ikke det er noe vi trenger enda. Vil tro vintersko, votter osv kommer etterhvert som behovet melder seg.
Mor di! Skrevet 1. august 2010 #14 Skrevet 1. august 2010 Har bare kjøpt litt ull fra Nøstebarn da det var tilbud der, ellers passer vel mesteparten fra i fjor tror jeg... Supplerer etterhvert som jeg ser noe mangler. Trenger med tiden vinterdress og vintersko, men satser på det er lenge til vi trenger det. Ynstemann arver ALT fra storebror (er to år mellom, og bruker samme størrelse i sesongklærne). Praktisk!
Tante Bassa Skrevet 1. august 2010 #15 Skrevet 1. august 2010 Har ikke kjøpt noen verdens ting. Har liksom ikke tenkt på at han skal ha nytt utstyr til nytt bhg.år. Han får bruke det han har, også kjøper jeg ting etterhvert som han trenger det.
Frøken Hansen Skrevet 1. august 2010 #16 Skrevet 1. august 2010 Ingenting. I morgen blir det kortbukse, genser og sandaler. Ull, cherrox og høstdress er heldigvis ikke i mine tanker enda.
Gjest Skrevet 1. august 2010 #17 Skrevet 1. august 2010 hehe, jaja, noen liker å være forbredt på en hver vær situasjon. Vi supplerer med klær for sesongene etterhvert som de kommer.
singo Skrevet 1. august 2010 Forfatter #18 Skrevet 1. august 2010 ikke det jeg mener i det hele tatt! som jeg har skrive lenger oppe så er det på grunn av at økonomien strekker ikke til vist jeg skal kjøpe alt sent på året sammen med alle julegavene+at jeg har termin før jul og har da heller ikke ork til å styre med alle de innkjøpene sa mannen min jobber til sent på kveld. er ikke slik at jeg har kjempelyst å tenke på vinteren eller synst det er så gøy,men føler at jeg sparer meg selv for en del stress,da jeg også jobber fullt. lurte bare på om det var noe vesentlig jeg hadde glemt,ikke noe mer
Lea Laus Skrevet 1. august 2010 #19 Skrevet 1. august 2010 Har kjøpt regnsett + gummistøvler og en høstdress fra Reima, siden Barnashus hadde den til halv pris. Ellers har vi det meste tror jeg. Det er vel mer å handle for oss med ettåringer, vi har jo ikke noe fra i fjor.
Gjest Skrevet 1. august 2010 #20 Skrevet 1. august 2010 jeg vet ikke hvordan det er i din bhg, men hos oss ville de foretrukket at du kom med vinterklærne når det begynte å bli kaldere. kan bli mye å ha full sommer-, høst- og vintergarderobe på an gang, men det hindrer deg jo selvsagt ikke i å ha det klappet og klart hjemme. Så lenge du har to skiftsett, støvler, sko, sandaler regntøy bleier lett jakke evt en lett dress så skulle det holde.
Gjest Skrevet 1. august 2010 #21 Skrevet 1. august 2010 ...og selvsagt innesko, som kun brukes inne. Jeg anbefaler "gymsokker" (feks fra H/M, Lindex o.l til 50-60 kr).
singo Skrevet 1. august 2010 Forfatter #22 Skrevet 1. august 2010 har selfølgelig bare det mini må ha i hyllen i bhg etter årstiden. resten lagrer jeg hjemme.blir sikkert annerledes for nestemann så kan arve alt:)
FruTB Skrevet 1. august 2010 #23 Skrevet 1. august 2010 Vi har kjøpt sandaler til innebruk Rengtøy, sydvest og regnvotter fra Troll Parkdress fra Troll (salg på familiebutikken.no - hurra!) En haug med nye gensere uten hette fra Småfolk (salg på mixmax.no) Mange nye Nova Star bukser, som må være den ulitmate barnehagebuksa (salg på mixmax og minimikki.no) Støvler fra Viking Bento-matboks med Den Lille Larven Aldrimett - knallfin Fra Ebay Allværsjakke fra Troll Skal kjøpe: Vanntette høstsko Sekk (fra Elg) Og mange nye sokker og kortermede bodyer - hm Lue fra Huttelihutt - fantastisk lue! Har en haug med hjemmestrikket ulltøy fra i fjor som fortsatt passer + at jeg skal kjøpe en ullfleecebukse fra Nøstebarn. Cherrox skjønner jeg ikke helt vitsen med, for å være ærlig. Gummistøvler med ullsåle og ullsokker gjør like god nytte, og er det mange minusgrader har han uansett vinterstøvletter
___ Skrevet 1. august 2010 #24 Skrevet 1. august 2010 Vi har ikke kjøpt noe annet enn nyedrikkeflasker. De var helt utslitt. De begynner igjen i morgen, men de trenger ikke noe nytt før litt ut på høsten. Da må begge ha nye cherrox og vinterstøvler. Desuten vokser de så fort om dagen at i hvertfal eldste kommer til å trenge ny vinterdress + ski og skistøvler. Det meste annet tror jeg de har fra i fjor.
Let's hear it for the boys! Skrevet 1. august 2010 #25 Skrevet 1. august 2010 Ehm... Ingenting? Blir gal av dette forumet. Alle har alt på stell allerede i august. Sånn er ikke vi, for å si det slik!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå