Gå til innhold

Kor gamle er dåpsbarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synst å huske fra sist at ca 2 mnd. var vanlig. Da var sønnen vår 3 mnd. (han var født 5 uker tidlig, og vi brukte den planlagte datoen). Han var den eldste som vart døpt den dagen.

No har vi termin i midten av september, og eg kunne godt tenke meg å ha barnedåpen i romjula for å gjøre det enkelt for tilreisende.

Noken andre som har døpt barn som har vore 3-4 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk jente i 10.04.09 og dåpen var 07.06.09..

Synest det var greit å ha det så tidlig:) godt å vere ferdig med det når de ennå var små og ikke bevegde seg stort:)

Skrevet

Vårt barn var 2 1/2 mnd, mens et av søskenbarna var drygt 4 mnd. Spiller ingen rolle!

Skrevet

Jenta vår var 4,5 mnd. Tre andre på barselgruppa var ca det samme (+/- 1 uke).

For 20-30 år siden (mine søsken) var vi vel ca 3 mnd.

Skrevet

Det viktigste må vel være å finne en dato som passer for de gjestene en gjerne vil ha med seg. Min erfaring er at de fleste er 3-4 mnd når de blir døpt, sist jeg var i dåp var barnet et halvt år og det gikk bra det også

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg skal døpe mine barn 26.12.2010 nå og de er 10 år, 4 år og den siste fødte vil være 4.5 mnd da :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vår datter blir 6,5 mnd når hun blir døpt. Vi er vel ikke blant de kjappeste, men fikk høre fra kirken at det var helt vanlig å ha dåp til barna var året.

Og mange døpes jo enda senere enn det. : )

Skrevet

Hun vil være 4 mnd, når hun döpes... Storesöster var 3 mnd.

Skrevet

sønnen vår skal døpes 17.oktober, da er han 2mnd og 3 uker:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Du som sal døpe barne dine som er 10 og 4 år... Hva måtte du gjøre for å bestille dåp? hvordan er denne dåpen iforhold til de vanlige? Jeg tenker på å døpe jenta mi som er snart 1,5 år..:)

Skrevet

Døpte sønnen min når han var 2 og en halv mnd.. Blir rundt den samme tid med denne her når den den tid kommer, en 2-3 mnd gammel :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...