Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som blir overveldet av alt utstyret, utvalget, mulighetene? Er halvveis, har ikkje kjøpt inn noe som helst enda, synes jeg blir helt svimmel for det første av alt jeg tilsynelatende må ha før babeyn kommer og de forskjellige merkene. Hvilken vogn, hvilken vognpose, hvilken seng, hvilken bilstol - hvilke merker er bra, bedre, best i test - og hvor får man tak i det hvis man bor i distrikts-Norge og ikke har butikker i nærheten?? Tre hjul på vognen eller fire? Duo? Kombi? Farge? Jeg merker at jeg blir stresset av dette her, greier ikke å kose meg med dette her, selv om jeg ved jeg har ganske god tid. Er det andre som har det sånn? Gode råd om hvordan man går fram blir mottatt med stor takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg tid og se på nett på forskjellige merker og typer, og gjør deg opp en formening om hvilke 2-4 merker og typer du vil vite mer om. Gå så til butikken med listen din og forklar hva du skal bruke den til... med det mener jeg om det er av og på buss, inn og ut av bil - hvilken bil, om du skal opp en tung bakke med hele ukeshandelen under vognen ( greit med lett vogn og stort "bagasjeplass)

Om poden skal sitte mange timer i bilsetet eller bare litt. Om du har behov for å feste setet i vognen... Om du skal bære det rundt...

Da kan de i butikken, om de vet hva de holder på med, hjelpe deg å begrense valgene dine til 1 eller 2. Og da er det bare å trille rundt i butikken og se oppi vogn på str og farge om hva du liker best. Når du har funnet ut av dette bestemmer du deg for om du vil kjøpe den vognen/setet du har bestemt deg for brukt eller ny.

Kombi vogn er veldig greit, da du har to vogner klar uten å måtte bytte rundt på deler, men den er og tyngre, da du har to enheter i en, og ofte vanskelig å få liten nok til bil.

Duo vogn er greit da du kan bytte overdel, og vips har du ny vogn. Vanskeligere å gå lei den da. Ofte større bag og.

Vanlig vogn har stor bag, men ulempen er at du må ha ny vogn innen året pga poden som ikke vil ligge mer. Det er ofte dyrere å kjøpe to vogner enn en duo eller kombi.

Ble veldig rotete, men du har god tid, bruk den!

Skrevet

Husker jeg var like overveldet første gang.

Jeg endte opp med å snakke med venninner av meg som hadde barn om hva de var fornøyd med, og ikke. Hva de hadde kjøpt som var unødvendig, og hva de hadde savnet.

I mange av de listene man finner på nett er det veldig mye som er "kjekt å ha, men langt fra nødvendig".

Når det gjelder 3- eller 4 hjul. Dersom man bor midt i byen med godt ryddede vinterveier kan god gå for 3 hjul, men tror det blir litt pinglete i snø ellers. (Men det er nå min mening)

Skrevet

Takk for gode råd!! ikke alltid så lett å holde tungen beint i munnen og hodet kaldt. Tror også innerst inne jeg vet noen av svarene enda, det er bare så lett av og til at det blir for mye og alle valg virker så utrolig viktige enten det er fargenyanser, størrelser eller antal hjul.. Klem fra meg:)

Skrevet

Hei, kjenner meg att, og eg er ikkje gravid enno eingong (trur eg:p)!! Men eg tenker som så: born har overlevd i titusenvis av år, samme kva nyanse mor og far hadde på kombivogna. ;)

Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen i det å bli overveldet av utstyret ja...har bestemt meg for å kjøpe vogn når vi kjører gjennom Sverige etter å ha hentet ny bil. Mannen har vært ganske oppgitt over det siden vi henter vogn i august og termin ikke er før i februar, men jeg freaket litt ut over vognene på finn.no da mange hadde flekker oppi bagen osv, så tenkte at søren heller, småen skal jo bruke vogn i 2-3 år så hvorfor ikkje kjøpe ny! Og så forelsket selvfølgelig jeg meg i den dyreste modellen... vel, vel. Skal forsøke å ikke bli svimmel av resten... kjøper vel bilstolen etter nevøen vår og babyen trenger jo ikke egen seng den første tiden når vi kan ta bagen av vognen og ha den sovende der. Senk skuldrene og slapp av :) - jeg prøver det samme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...