Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #1 Skrevet 1. august 2010 Vurderer å kjøpe en fra babybjørn..Men er de greie å få på seg alene?Ser ikke mange som går med det. Er det noe særlig? tenkte det kunne være kjekt å slippe ha med vogna i bil hvis jeg skal handle ol.
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #2 Skrevet 1. august 2010 Ja de er kjempe greie, kunne ikke greid meg uten min Lett tapå og av osv !!! Men kjøp den nye typen med ryggsøyle osv, mye bedre å bære i:)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #3 Skrevet 1. august 2010 BabyBjørn burde du holde deg unna. Grunnen til at du ser så få med den, er fordi folk forhåpentligvis endelig har lært at ikke man burde bruke den. Barnet får helt feil stilling, all vekta bæres med skrittet til barnet, og det er ikke nok støtte for mor/far/den som bærer. Kjøp heller en Manduca, er kjempelett å få på alene, barnet sitter godt, og ikke minst riktig, og det er ikke vondt for den som bærer, å bære. Er også mange som anbefaler ergo-bæreselen, men den har jeg ikke selv, så kan ikke uttale meg:) Iallefall, om du ikke har kjøpt en BB allerede, hold deg unna:)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #4 Skrevet 1. august 2010 Jeg har en babybjørn som jeg kommer nok til å kaste. IKKE verd å gi den bort en gang:( Vil anbefale maitai eller som hun over sier: Manduca. Men den kan være litt vanskelig å kneppe igjen viss man bærer barnet på magen og er litt fyldig selv...
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #5 Skrevet 1. august 2010 Takk for svar:)Må prøve noen forskjellige tror jeg.
Tulla med tre små Skrevet 1. august 2010 #6 Skrevet 1. august 2010 Jeg har både en baby-bjørn og en ergo bæresele. Baby-bjørnen har jeg nesten ikke brukt. Liker den ikke noe særlig. Men Ergo bæreselen derimot! BESTE kjøpet jeg har gjort til ungene mine noensinne!!!! Hvis du har et nyfødtinnlegg, kan du bruke den omtrent fra dag en, og den er helt genial når ungene blir større. Jeg bærer både min ett år gamle datter og min 3 år gamle sønn i den, og begge elsker det! (Ikke samtidig selvfølgelig! ;-)) 3 åringen min går jo som oftest selv, men hvis vi er ute og går i marka, hender det at han blir sliten, og spør om å få sitte på ryggen. Og selv om han er rundt 15 kg, er det ingen problem å bære ham i ulent og bratt terreng. Han sitter stødig og godt inntil ryggen, og det er heller ikke tungt og slitsomt for meg å bære. Jeg bruker den hele tiden. I butikken, når vi er ute og jobber i hagen, når jeg støvsuger og vesla er grinete og vanskelig... Bare putt ungen i selen og fortsett med det du holdt på med! Ungen sitter i froskestilling på ryggen din, og jeg har ofte spurt 3 åringen min om det er godt å sitte på ryggen til mor eller far, og da svarer han alltid at jo, han sitter veldig godt. Ingen av ungene har klagd en eneste gang, selv om vi har gått lange fjellturer med dem på ryggen. (De første månedene bruker du ergoen på magen, akkurat som en baby-bjørn) Som en liten ekstraopplysning har også søstrene mine og flere av venninnene mine ergo-seler, som blir like flittig brukte som vår! ANBEFALES! :-)
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #7 Skrevet 1. august 2010 Anbefaler heller ikke babybjørn, fikk vondt i skuldre og nakke an den, og så sitter ikke babyen noe bra! Vil anbefale at du går inn på [href]www.tettinntil.no[/href]
Anonym bruker Skrevet 1. august 2010 #8 Skrevet 1. august 2010 Anbefaler Ergo, Beco, Manduca og Mei Tai. Bærer selv i Mei Tai. MYYYE bedre enn BB.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå