Gå til innhold

Bare et lite hjertesukk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare så utrolig oppgitt... Har en bonussønn på 13 år og en bonusdatter som er 17. Sønnen er ennå sengeveter om natten og jeg mener at dette burde ha bli utredet for lenge siden. Men far mener det går over av seg selv og mor ser i alle fall ikke ut til å mene at det trengs noen tiltak. Det tenkte jeg også da han var 7, 8 og 9 år, men nå er han 13 år! Kunne i alle fall ha prøvd tabeletter, alarmteppe med mer.

Men det som er hjertesukket er at faren lar han se skrekkfilmer når han er her. Det kunne ha vært helt greit, men gutten sitter konstant med fingre i ørene og ser bort når det blir som skumlest og er rett og slett liv redd. Dette ler bare far av.

Gutten er veldig tøff i fremtoning og språkbruk i dagliglivet, og forteller andre jevngamle hvor pysete de er. Han er mye i bråk på skolen og må ofte inn til samtaler pga. bråk og ordbruk.

Jeg tenker vel at dette er en veldig utrygg og redd gutt.

Så hjertesukket mitt: Synes dere at far bør la sønnen se skrekkfilmer gang på gang når han er hos oss, når det hver gang fører til at han må ligge i sengen med søsteren sin og som oftest tisser på seg ut. Han nekter plent og ligge alene på rommet sitt og er livredd. Bør ikke vi som voksne si at slike filmer trenger han ikke å se ennå. Det er sønnen som maser seg til å se filmene. Far sier ja hver gang.

Jeg har prøvd å få far til å si nei, men han vil ikke høre. Tror gutten vil se filmer for å tøffe seg for kompiser (kunne fortelle om de).

Dette ble et dårlig og rotete skrevet innlegg med flere ordfeil tenker jeg (trøtt og oppgitt), men har noen tid og lyst til å si hva de synes.

Ha en fin kveld/natt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvfølgelig bør han ikke se skrekkfilmer. I alle fall ikke når han fungerer så dårlig etter å ha sett dem. Høres ut som faren er veldig umoden og har en god del av skylden for at gutten sliter med oppførselen sin. Ta opp kampen du for guttens skyld.

Skrevet

Problemet er nok at faren ikke greier å si nei, fordi han er redd for at sønnen da vil like mora si bedre enn ham. Derfor våger han ikke annet enn å gi etter. Slik er det hos mange, mange fedre som har samvær...

Oppdragelsen lider faktisk under dette.

Skrevet

Dette bør du slevfølgelig ikke godta. Sett ned foten nå

Skrevet

Det er bra at du reflekterer over dette, og jeg syns du skal ta det opp med mannen din.

han tar ikke ansvar for sønnen sin på den måten han burde. på ingen måte.

Skrevet

Jeg er helt enig, gutten bør ikke se skrekkfilmer, dersom han reagerer så negativt på dem. En annen ting er jo hvilke aldersgrenser disse filmene har, er de beregnet på ham, eller er de beregnet på eldre barn/voksne. Dersom filmene har en høyere tillatt aldersgrense enn hva din bonussønn har lov å se, så sier det seg selv at noe må gjøres!

Er forresten også enig med deg angående utredning av sængevætingen, vi er i full gang med utredning for vårt barn på 6 år. Ikke minst med tanke på selvbildet til barna er dette veldig viktig!

Er selvbildet svakt på et område, tror jeg ofte barna kompenserer med å hevde seg selv på andre områder, og av og til kanskje også på bekostning av andre for å hevde seg selv.

Ønsker deg lykke til, håper du får pappsen med på ditt lag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...