Gå til innhold

kan man bli forgiftet av sukkerfrie produkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har blitt det? eller hørt om noen?

Altså av sukkerfri drikke, tyggis, pastiller osv osv

Og isåfall hvordan utarter det seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke si jeg blir forgiftet, men jeg får en voldsom reaksjon.

Spiser jeg mer enn 6-7 pastiller, tyggiser eller andre sukkerfrie ting, så går det ca. en 1/2 time før jeg kjenner at jeg må på do. Jeg blir skikkelig full av luft og det bobler og koker i tarmene. Promper som en gal og plutselig får jeg diare.

Går da på do i ett sett resten av dagen og tør ikke snike ut en fjert i frykt for å bæsje i buksa.

Jeg kan drikke sukkerfrie drikker, men noen reagere på det også.

Det er forskjell på hvor mye som skal til før man reagerer, men hos meg skal det ikke mye til.

Skrevet

hehe.. høres ut som meg det x-mas. Har sluttet helt å tygge sukkerfrie pastiller, og har kuttet mye ned på tyggis... tåler det ikke. Men sukkerfri brus går greit. Det værste var de sukkefrie Bugg tyggisene som har kommet.. stappet innpå på jobben, og det tok helt av.. fikk ikke jobbet stort den dagen..

Skrevet

Det er rene prompekalaset her når vi har spist sjokolade fra sukkerfritt.com

Skrevet

jeg er sterk motstander av kunstig søtning. så jeg holder meg stort sett unna slike produkter. men det har jo hendt at jeg har vært steder hvor jeg pent må drikke lettbrus eller spise ting jeg ellers ikke ville spist. av høflighetsgrunner. og da får jeg alltid vondt i hodet og jeg har stort sett aldri vondt i hodet ellers

Skrevet

Forgiftet kan jeg vell ikke kalle det.

Men jeg blir alltid sulten eller i det minste fysen.

Kan det ha noe med prossesen ifh blodsukker å gjøre?

Får et skikkelig sug i magen, som om jeg ikke har spist på maaaange timer.

Jeg får ofte det samme etter en "kraftig" søndagsmiddag med kjøtt. En halvtimestid etterpå bare må jeg ha en sjokoladebit.

Samme opplegget som slår inn her også?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg spiste engang en liten boks med fylte drops, sukkerfrie. Jeg fikk så vondt i magen at jeg dro til legen. Ja, det er pinlig og jeg burde forstått hvorfor det ble sånn.. men etter så lang tid på ketolyse trodde jeg kroppen tålte sukkerfrie ting (og det gjør den, bare ikke akkurat pastiller)

Jeg hadde så vondt at jeg trodde jeg skulle dø

Gjest thricane
Skrevet

slenger meg på de andre her, kan lett bli litt luft og magetrøbbel av mange pastiller. de er rene drepen for magen.

allergi har jeg ikke hørt om, leste også at aspartam er det søtningsmiddelet det er forsket mest på, og de har tilbakevist påstander som f eks at man kan utvikle hjernesvulster av overforbruk.

Skrevet

du blir ikke forgiftet i ordets rette forstand, men sukkeralkoholer man bruker til å søte tyggis og pastiller med (maltitol og lign) suger til seg væske i tarmene dine, og gir derfor smerter og gjerne diare!

ikke farlig,men ikke behagelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...