Gå til innhold

Er dere blitt venninner med de i barselsgruppa???

Anbefalte innlegg

Skrevet

..

lurer på om det er vanlig at man blir det?

er det noe jeg kan forvente at man blir?

skal snart ha en liten, og det hadde vært kjekt å få noen venninner som har små på samme alder som min...ingen av mine nåværende venner har barn..tenker det kan bli ensomt å ikke ha likesinnede rundt seg også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hadde egentlig lyst til det siden det var min første, kanskje vi kunne gå turer sammen eller møtes på kaffi. Men de hadde barn fra før, så ganske opptatte. Og ikke så veldig interesserte heller fikk jeg intrykk av..

Skrevet

Nei.

Selvom alle var nybakte mødre, er man fortsatt veldig forskjellig når aldersforskjellen er 20 år.

Skrevet

Nei, det var bare en stor gjeng med fitter rett og slett.

Skrevet

I den første barselgruppa jeg var i, ble jeg god venninne med den ene. Vi var omtrent på samme alder og begge fikk første barn. Vi var sammen i hvert fall en gang i uka i 1 1/2 år. Vi mistet litt kontakten da barna begynte i barnehage.

I min andre barselgruppe har de fleste av oss holdt kontakten og vi treffes flere ganger i året på kafe eller hjemme hos hverandre, og har også tatt med mann og søsken på treffene. Innimellom går vi turer to eller flere av oss om kvelden. Jeg føler at jeg har blitt venninne med i hvert fall to av de i denne barselgruppa, men vet jeg har vært veldig heldig med barselgruppe.

Skrevet

Jeg ble ikke det, selv om jeg hadde lyst. Selv om vi hadde jevnaldrende barn innså jeg raskt at vi hadde veldig lite til felles av verdier og andre ting som er viktige i livet.

Skrevet

Ja, jeg har fått gode venner i alle barselgruppene jeg har vært i. Drakk vin sammen med ei av mødrene og mennene våre senest i går kveld :-)

Skrevet

Nei, jeg ble ikke venninne med noen i barselgruppa. Er ei jeg har kontakt med på facebook, men det er fordi vi har felles kjente, og ikke pga barselgruppa:)

Skrevet

Nei ble ikke det. Var egentlig ganske hyggelige jenter og jeg snakket også litt med noen av de i åpen barnehage senere, men alt i alt så var vi nok så forskjellige.

På den andre siden så er jeg med i en "barselsgruppe" som startet som barnimagen-treff og de snakker jeg stadig masse med og ser ofte :)

Skrevet

Jeg har fått 2 kjempegode venninner, som jeg ble kjent med i barselgruppa :)

Og alder har ingen betydning. De jentene er hhv. 24 og 30 år, og selv er jeg 40. Vi er mye sammen, både med og uten barna.

Skrevet

Niks. Hadde ingenting til felles med noen av dem, hverken i den første eller andre barselgruppa. Det er jo faktisk ikke interessert å høre på andre gnåle om såre brystvorter og våkenetter. Jeg har nok med mitt, jeg ass.

Skrevet

Jeg fikk noen venninner i en første barselgruppa. Vi var ganske gjenvgamle og fikk 1 barn alle sammen. I den barselgruppa jeg har vært i nå, har jeg ikke sånn utpreget kjemi med de at jeg kommer til å bli nær venninne med noen. Men vi treffes innimellom og det er kjempekoselig. Men har nok en litt mer hektisk hverdag me to små. Har også fårr mange nye venninner etter jeg fikk barn, så føler liksom jeg må ha tid til de jeg har. Fikk også en kjempegod venninne fra BIM treff:-)

Skrevet

Ja, litt.

Har hatt to barselgrupper denne gangen og utvidet bekjentskapskretsen ganske mye da. Hun ene har jeg gått tur med en gang i uka:) Hyggelig jente.

Og så er det noen andre som vi møter av og til for kino eller middag eller fest og sånt. Men alle er veldig opptatt og jeg orker ikke mase for mye, tenker at folk har nok med sine egne liv også.

Skrevet

Noen av mine beste venninner idag traff jeg på svangerskapskurs/barselgruppe for 12 og 16 år siden. :))

Skrevet

Nei, gikk i barselgruppe når jeg hadde fått første, men følte aldri meg bekvem med de andre mødrene så det ble til at jeg droppet det med andre og tredje. Dessuten var helsestasjonen så langt borte fra meg hvor treffene var så det ble for langt å reise. Unødig bruk av bensin og tid. Har barselvenninner (de sogner til en annen helsestasjon) rundt her jeg bor så led faktisk ingen nød. Klarer å være sosial på egen hånd med mine egne venninner som har babyer.

Skrevet

Ja. Jeg var bare 20 da jeg fikk førstemann. FIkk veldig god kontakt med en som var født noen uker før min. Og hun var faktisk 11år eldre enn meg. Ingen problem.

I permisjonen møttes vi 2-3ganger i uken. Og nå 4år senere, kanskje 1-2ganger i mnd:)

Skrevet

Ja jeg fikk 3 veldig gode venninner i min første barselgruppe, vi treffes fremdeles (etter 3 år)

den andre gruppa er jeg litt mer usikker på

Skrevet

Jeg har ingen kontakt med noen av de på helsestasjonens barseltreff. Men vi har mammacafe her en gang i uken. Og fra der har jeg ei god venninne - barna våre leker kjempegodt sammen og vi ""passer" veldig godt sammen vi også. Vi finner på ting flere ganger i mnd med og uten barn og prater sammen (mld, telefon og facebook) flere ganger i uken :) Kjempekoselig!

Skrevet

Nei, ikke med noen fra barselgruppa..

Men vi er en gjeng på 5 mammaer som møtte hverandre i barnehagen som har blitt venninner. Begynte med en god tone på foreldremøtene og i garderoben, fortsatte med skravling i forbindelse med barneselskaper og nå møtes vi ihvertfall en gang i måneden UTEN barn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...