Gå til innhold

HELVETTE!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sendte husverten vår en mail om at de sier oss opp!! Grunnet at de trenger leiligheten til eget bruk!! Faen!:(((( Vi som skulle bo her til vi fikk spart opp nok penger til å kjøpe oss leilighet.. Takk for den liksom!!!

Nå har vi to mnd på oss til å finne en ny leilighet som godtar 3 katter.. TRE! :(

Dette blir umulig..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det å leie, dessverre. Og 3 katter??

Skrevet

3 katter ja..det blir ikke lett skal jeg si deg..ingen vil leie ut til folk med dyr i dag..vanskelig

lykke til uansett

Skrevet

Hva med å kjøpe allerede nå? Aldri for tidlig å komme seg inn på boligmarkedet, selv om man kanskje ikke har spart opp så masse.

Vil dere fortsatt leie, så anbefaler jeg at dere da setter inn annonse selv i avisa, og nevner de 3kattene, da kan folk som vil ringe dere.. :)

Skrevet

I know!:( Hadde to selv.. En rasekatt og en utekatt. Men så var det en pus i dyrebeskyttelsen som ikke hadde noe hjem. Så jeg tok han til meg. Han er ute nesten hele tiden da.. Bare inne for å spise... Men alikevell:s

Er så stressa nå! :s

Skrevet

Hvor bor du? Eller evt. ønsker å bo?

Skrevet

Tr.heim.... Maxleie er 8000 i mnd.. Og vi må ha egen inngang så kattene kan ut å inn...:s

Skrevet

Lykke til i boligmarkedet i Trondheim med katt. Kjenner mange som har prøvd i det siste. Nå har studentene invadert byen og det er håpløst. Spørs vel å merke på hvor mange soverom du må ha. Jeg og samboeren min (et bonusbarn og jeg er gravid) har prøvd å få oss leilighet siden i mai. Først nå fikk vi napp, da bydde vi mer for leiligheten i leie enn han skulle ha bare for å få den. Egentlig ville de ikke ha husdyr eller barn.

Var ikke meningen å drepe all motivasjon, men vet hvordan det kan være. Så har du muligheten til å kjøpe så GJØR DET! :)

Skrevet

Huseieren ville egentlig ikke ha husdyr, men de ville ha en familie. Dette er en veldig gammel bygård med originalt treverk, og de ønsket ikke fest hver helg og folk som ikke rengjorde ordentlig. Så da godtok de at vi har en hund. Samme kan skje dere :)

Skrevet

Ja jeg er fullstendig klar over at det også kan skje oss. Men vi bor bare midlertidig i byen. Vi skal kjøpe eller bygge litt utenfor. Det jeg prøver å si deg er at når leiemarkedet er så håpløst så kan det lønne seg å kjøpe hvis man har muligheten til det. Mye går på flaks her i byen.

Skrevet

Dere får flytte hjem til mor og far da vettu, hvis du absolutt må ha katter og ikke har råd til å kjøpe dere noe selv..

Skrevet

Vi er et veldig rolig par. Så jeg håper de kan se forbi kattene. Skjønner ikke hva alt maset er heller jeg!? Hva er så galt med katter liksom. De gjør jo ikke noe galt.. Sover, leker, spiser og er ute. De er alle sterilisert så ingen markerer. Ingen tisser eller basjer inne, og ingen gjør hærværk på leiligheten. De har egne kloremøbler di skraper på.. Thats it...

Skal jeg noen gang leie ut, så skal det være OK med dyr!

Skrevet

Jeg har hatt 3 katter opp gjennom årene og uansett hva du mener blir det slitasje på huset.

Skrevet

Slitasje blir det jo uansett - og katter er myyyye bedre en store (eller små for den saks skyld) hunder! :) Slitasje er noe man må regne med uansett. og si at man hadde hatt tre barn i stedenfor tre katter så hadde slitasjen blitt større ;)

lykke til med jakten!

Skrevet

Joda..mange syns at katter er uberegnelige dyr som du ikke vet helt hvor du har....katten til naboen vår lå hele tiden på vår hveranda...det syns ikke jeg var ålreit egentlig....

Noen liker bare ikke katter,noen liker ikke hunder...det må du bare akseptere...dessuten kan det jo være folk med alleriger og har de det skjønner jeg faktisk at de ikke vil leie bort til folk med dyr.

Så det er jo ikke Thats it for alle

Skrevet

Lykke til med det. Jeg klarer ikke å forstå at noen anskaffer seg husdyr før de har egen bolig. Det er jo få utleiere som ønsker dyr i hus.

Vi leier ut og vi vil verken ha husdyr, par eller barn. Dette pga bråk og slitasje på leiligheten. Det er ikke vanskelig for oss å få leieboere med disse kriteriene, de pleier å stå i kø når vi legger den ut for leie.

Jeg liker ikke katter, nabokatten er i hagen vår konstant, og tanken på å ha katter i huset gir meg frysninger.

Lykke til.

Håper at dere finner noe.

Skrevet

Kan være mange ulike årsaker til at folk ikke ønsker å leie ut til noen med katt (eller hund og andre dyr for den saks skyld). Sånn rent bortsett fra at man selv kan være allergisk, ha et nabolag med allerede altfor mange katter, ikke ønsker 3 katter som gjør fra seg i sandkassa til ungene, hopper opp i vogna til spedbarn osv osv., kan det rett og slett også være fordi utleier selv har dyr. Er selv en veldig kattekjær person, vi har to rasekatter og leier ut en sokkelleilighet. Nettopp av den grunn ønsker ikke vi å leie ut til folk med katt eller hund, da våre katter ikke blir særlig fornøyd med å dele territoriet sitt med andre. Særlig med katter kan de bli veldig stressa og begynne å markere rundt omkring selv om de er kastrert/ sterilisert.

Skrevet

Jeg er en utleier som leier ut til folk som både har barn og katt! Men dessverre bor det noen i leiligheten nå og i tillegg så er det en annen by. ;)

Så det finnes utleiere som leier ut til folk med katter. Men jeg leier ikke ut til folk med hund og det står spesifisert i kontrakten også. Så om leieboerne våre skaffer seg hund så er det kontraksbrudd og vi kan si dem opp.

Og hvis noen lurer på hvorfor, leiligheten er i kjelleren vår, vi har selv katter og jeg er ikke interessert i bjeffing fra en bikkje, slitasje, samt at kattene ikke skal ha en hund på deres territorie.

Skrevet

Jeg har to utekatter, og begge driter i blomsterbedet mitt (og sikkert naboene sitt også). Kan skjønne at folk ikke vil ha dyr når de ikke har dyr selv. Jeg ville f.eks. aldri leid ut til noen med hund.

Skrevet

Enig, 14.10 - jeg hadde lyst på katt i mange år men ventet til jeg hadde fast bopel (= egen leilighet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...