MineNydeligeBarn Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 til å kjøpe barneklær fra en dansk nettside. Må jeg da betale toll, når jeg handler for over 200 kr? 1055 DKK, hvor mye er det i norske kroner? Håper noen har tid til å svare!
~sjiraff~ Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 Kursen er ca107 (sjekk på aftenposten.no). Du må betale moms på 25%, men mange danske nettsider trekker fra den danske momsen før du betaler og dermed blir det jo lik sum. Derettermå du betale toll på 10,7 % (tror jeg det er på klær). Pluss fortollingsgebyr (ca 100 kr tror jeg). Men mange utenlanske nettsider skriver lavere sum på utsiden av pakken eller merker den som "gift", og dermed kan pakken gå igjennom uten fortolling.
MineNydeligeBarn Skrevet 31. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. juli 2010 ok.. takk for svar! Tror jeg venter litt, var liksom klær ungene absolutt ikke trengte, og ikke var de til å leke i. Men de var veldig fine...
Mrs. Bouquet Skrevet 31. juli 2010 #5 Skrevet 31. juli 2010 Her en kalkulator som regner det ut for deg. http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=NO
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå