Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #1 Skrevet 31. juli 2010 Ta to stykker som begge er 30 år. Kvinner. Den ene har studert litt av og på i 3 år og til slutt fått en utdannelse. Studiene har vært avbrutt av ulike yrker, alt fra butikkansatt via stuepike til selger og en del annet. Hun har hatt flere løse forhold, ett litt lenger og en del one-night'ere. I ferier og litt ellers også har hun reist litt rundt i verden på både pakketurer og mer vanlige charterferier. Hun har bodd i ulike studentleiligheter, alene eller med andre studenter. Nå for tiden jobber hun og bor alene i en leid leilighet, er ofte på shopping og på turer ut på byn. Hun har kjæreste og katt. Den andre har fokusert på studier og innledet tidlig et fast og varig forhold. Hun fikk barn ung, og studerte i 5 år. Før hun fikk barn reiste hun på et par ferier, men ellers har hun jobbet, studert og tatt seg av barna sammen med ektemannen. Nå har hun jobb, enebolig, to biler, 3 barn, en mann og er begynt med etterutdanning. Jeg er litt nysgjerrig på om dere mener at en av kvinnene har oppnådd mer i livet enn den andre, eller om dere mener de har oppnådd like mye, men på ulike måter?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #2 Skrevet 31. juli 2010 Umulig å si, du snakker bare om materialistiske ting. Så sant begge kan forsørge seg selv og klarer seg i hverdagen ser jeg de andre tingene som uvesentlige hvis begge opplever å ha det godt.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #3 Skrevet 31. juli 2010 Sett utenifra, like mye. Men om de har oppnådd det de ville eller de ønsker noe annet/mer ut av livet, det vet de best selv.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #4 Skrevet 31. juli 2010 De har vel oppnådd mye begge, på hver sin måte.. Men personlig synes jeg det er greit å ha fått barn (ihvertfall begynt å få) innen en er 30 da:)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #6 Skrevet 31. juli 2010 Jeg vil si at den personen som føler seg lykkelig og tilfreds med livet sitt har oppnådd mest, men det sier du ingenting om.. Med alderen kommer enten en frustrasjon og nærmest depresjon over at årene har gått uten at en har oppnådd det en drømte om, eller en glede, ro og lykke over livet som det er og det man har oppnådd. Vi har alle forskjellige ønsker og drømmer for livene våre, så hva man har oppnådd av matrielle ting er egentlig ganske uvesentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå